کد خبر: 449896
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۷:۳۸:۲۶
| |

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو:

9500 دستگاه خودرو در انتظار تعیین قیمت هستند

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اشاره به افزایش 59 درصدی تولید از ابتدای سال جاری در این خودروسازی که 52 درصد از تولیدات کل کشور را رقم زده است، از انتظار 9500 دستگاه خودرو آماده تحویل از میان 28 هزار دستگاه تعهد معوق این خودروسازی برای تعیین قیمت از سوی سازمان حسابرسی خبر داده تا قیمت‌گذای صورت گرفته و خودروها تحویل مالکان آن‌ها شود.

9500 دستگاه خودرو  در انتظار تعیین قیمت هستند
کد خبر: 449896
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۷:۳۸:۲۶

اعتمادآنلاین| فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن با حضور در یک برنامه خبری تلویزیونی ضمن اشاره به تاکید اخیر مقام معظم رهبری در جلسه با سران سه قوه مبنی بر افزایش تولیدات صنعتی کشور آن هم در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: با فرمان ایشان و تشکیل جلسات به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولیدات صنعت خودروی کشور، تکالیف ما نسبت به گذشته دوچندان شد تا در مسیر سیاست‌های کلان کشور حرکت خود را ادامه دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 341 هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است، گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 59 درصدی داشته است. در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید ایران‌خودرو 216 هزار دستگاه بوده است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری، روزانه 2000 دستگاه خودرو در ایران‌خودرو تولید شده و از ابتدای آذر ماه نیز با رشد 15 درصدی به 2300 دستگاه در روز افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه، شنبه هفته گذشته (هشتم آذرماه) رکورد تولید روزانه با تولید 2950 دستگاه نیز شکسته شد، تاکید کرد : این رکورد در سه سال اخیر ایران‌خودرو بی سابقه بوده است. در گذشته 400 دستگاه از تولیدات مربوط به محصولات CKD بوده است اما تولیدات امروز کاملا متعلق به تولیدات داخلی و با تکیه بر توان قطعه‌سازان داخلی است. قطعه‌سازان داخلی ما و کارگران در زنجیره تولید خودرو در شرایط فعلی جهادگران ما هستند که فعالیت‌ها و مجموعه خدمات آنان را باید مستند کرده و به ثبت رساند.

این مدیرعامل خودروساز با بیان اینکه با تامین به موقع قطعات از سوی قطعه‌سازان، در 13 آذر ماه 4800 دستگاه خودروی ناقص این خودروسازی تکمیل و تجاری‌سازی شده است، یادآور شد: تا پیش از این روزانه 1800 الی 1900 دستگاه تجاری‌سازی می‌شد. در تعطیلات اخیر نیز بیش از 4000 دستگاه خودرو فاکتور شد و به فروش رسیده است.

خط تولید اتوبوس‌سازی که 9 سال متوقف بود، مجدد راه‌اندازی شد

مقیمی افزود: البته افزایش تولید صرفا در حوزه خودروهای سواری نبوده در حوزه تولید خودروهای مسافری و باری نیز 46 درصد رشد داشته‌ایم. ایران‌خودرو دیزل از ابتدای آذر تا امروز، بیش از 200 درصد افزایش تولید داشته است و خط تولید اتوبوس‌سازی که بیش از 9 سال متوقف بوده، با استفاده از سازندگان داخلی راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید براینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری‌سازی خودرو در خودروسازان موجب رونق تولید و افزایش اشتغال در قطعه‌سازان نیز شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با این میزان تولید، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدریج به آرامش برسد و همچنین امیدواریم بتوانیم مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه صنعت برعهده گروه صنعتی ایران‌خودرو است، به خوبی دنبال کنیم.

وی افزود: در حال حاضر میزان تعهدات معوق ایران‌خودرو 28 هزار دستگاه است که از این میزان 9500 دستگاه خودرو تولید و آماده تحویل شده است که موجود در پارکینگ شرکت بوده و ظرف چند روز آینده، با اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، این 9500 دستگاه نیز فاکتور و به مالکان آن‌ها تحویل خواهد شد. سعی ما براین است که هرچه سریعتر و پیش از پایان سال، تمامی معوقات را به صفر برسانیم.

مقیمی با اشاره به هشت مرحله فروش فوق‌العاده که طی آن بالغ بر 87 هزار تعهد جدید ایجاد شده است، تصریح کرد: از این میزان 65 هزار دستگاه به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است. 22 هزار خودرو نیز متعلق به نهمین مرحله از فروش فوق‌العاده است که اخبرا قرعه‌کشی آن انجام شده و مهلت تحویل آن‌ها تا حداکثر سه ماه آینده است. در حالی که موعد تحویل خودروهای عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده، 90 روزه است اما تمامی خودروها، کمتر از 40 روز تحویل داده شده است.

تعهد ایران‌خودرو در تولید 60 هزار دستگاه در ماه، در بسته جهش تولید وزارت صمت

این مدیرعامل صنعتی، در رابطه با وعده تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال جاری، گفت: سهم تولید ایران‌خودرو از کل این یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو، 500 هزار دستگاه است که برنامه تحقق آن در دستور کار ما قرار دارد. براساس آمار تولید، تا به امروز 52 درصد از تولیدات کل کشور به ایران‌خودرو تعلق داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیرو فرمایشان مقام معظم رهبری، بسته جهش تولید برمبنای استفاده از ظرفیت‌های داخلی از سوی وزارت صمت تهیه شده که به زودی به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید و ایران‌خودرو نیز در این بسته تعهد به تولید ماهانه 60 هزار دستگاه خودرو داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها