کد خبر: 449975
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۷
| |

انتقاد لاوروف از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه سوریه

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه دمشق در میانه همه‌گیری کرونا، حضور نظامیان آمریکایی در سوریه را غیرقانونی و مانع وحدت این کشور خواند.

انتقاد لاوروف از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه سوریه
کد خبر: 449975
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۷

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی یک سخنرانی ویدئویی برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در روز جمعه گفت حضور ایالات متحده در سوریه مانع بازیابی وحدت این کشور است. وی در ادامه گفت شکستن کمر تروریسم به لطف کمک قاطعانه روسیه به دولت سوریه امکان‌پذیر شد.

به گزارش تاس این دیپلمات ارشد روس افزود: وظیفه فراهم کردن شرایط مناسب زندگی برای میلیون‌ها سوری که از جنگ ویرانگر جان سالم به در برده‌اند، مسئله مهم کنونی است که نیازمند مشارکت کل جامعه جهانی است.

او در ادامه توجهات را به تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه سوریه جلب کرد.

وی تاکید کرد: غرب استانداردهای دوگانه را نشان می‌دهد و کمک به سوریه را حتی وقتی مسائل بشردوستانه مطرح است، انکار می‌کند. در میانه همه‌گیری غرب به سیاست فشار اقتصادی سوریه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که صلح و ثبات را بر اساس قوانین بین‌المللی می‌توان به خاورمیانه و شمال آفریقا آورد. وی تاکید کرد: این شامل رد هر گونه دخالت خارجی، رعایت اصول منشور سازمان ملل، حاکمیت و تمامیت ارضی و تکیه بر گفت‌وگوی ملی فراگیر در هر کشور، هر جایی که درگیری در آن دیده می‌شود، است. روسیه در همه موقعیت‌ها در منطقه از جمله در سوریه به این خط پایبند است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها