کد خبر: 450013
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۴:۲۸
| |

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا: فناوری شبیه‌سازها در دوران تحریم امکان‌پذیر شد

امیر مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های دشمنان، به فناوری پیچیده شبیه سازها دست یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا: فناوری شبیه‌سازها در دوران تحریم امکان‌پذیر شد
کد خبر: 450013
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| امیر مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا اظهار کرد: نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست حاکم بر نظام در بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در مباحث دفاعی کشور با هدف قطع وابستگی به خارج و نگاه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخل کشور، عملکرد بسیار خوبی داشته است. بخشی از دستاورد‌های حوزه دفاعی در بدنه نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه در نمایشگاه‌های مختلف به سمع و نظر مردم می‌رسد، امروز نظام جمهوری اسلامی در بحث تولید محصولات دفاعی در لبه فناوری قرار دارد، این فناوری در دنیا بالاترین طبقه‌بندی را دارد و معمولا از پیشرفته ترین تکنولوژی روز برخوردارند. با بهره مندی از جوانان متخصص و نخبگان سطح ارتش و به ویژه در نیروی هوایی ارتش، جهاد خودکفایی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در فضای تعاملی فعال هستند و با محوریت وزارت «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» در حوزه صنایع دفاعی، وضعیت مطلوب و ارزشمندی داریم.

وی افزود: روند ساخت هواپیما در ایران اسلامی با تولید پرستو آغاز شد؛ و در مراحل بعد ساخت هواپیما‌های آذرخش و تندر در دستور کار قرار گرفت و امروز هم در کنار ساخت جت آموزشی یاسین، صاعقه و جنگنده کوثر تولید شده است و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی این مسیر ادامه دارد. معدود کشور‌هایی با عنایت به برخورداری از صنایع و زیر ساخت مورد نیاز در حوزه ساخت هواپیما در جهان مطرح هستند، در مجموع می‌توان گفت صنایع هوانوردی فناوری مادر است. آذرخش، صاعقه، جت آموزشی یاسین و جنگنده کوثر با اجرای عملیات در رزمایش‌های مختلف و رژه در مناسبت‌ها به عنوان تکه‌های پازل اقتدار دفاعی ایران برای دنیا به ویژه دشمنان نظام جمهوری اسلامی این معنا را دارد که ما در لبه فناوری دفاعی ایستاده‌ایم و حرکت می‌کنیم.

امیر سرتیپ هادیان ادامه داد: شدیدترین تحریم‌ها از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی متوجه نیروی هوایی ارتش بود، اما امروز بحمدالله شاهد پیشرفت فناوری صنایع دفاعی و به تبع آن افزایش قدرت دفاعی هستیم که محصول همین تحریم‌هاست. اوایل انقلاب وقتی رژیم آمریکا از ایران بیرون انداخته شد فکر می‌کرد حالا که نظامی‌های این رژیم - به اصطلاح مستشاران - از ایران خارج شوند نیروی هوایی زمین‌گیر می‌شود، امابه همت جوانان و متخصصان نیروی هوایی نه تنها این روند متوقف نشد که رشد هم کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و علی‌رغم همه سنگ‌اندازها و تحریم های دشمنان، به فناوری پیچیده شبیه سازها دست یافته است.

معاون هماهنگ کننده نهاجا خاطرنشان کرد: بحمدالله یگان پهپادی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توان و ظرفیت عالی برخورار هست و قطعاً نقش مهمی در توان رزمی دارد و خواهد داشت. با تلاش متخصصان نهاجا، پهپاد‌های ما در بحث رصد تحرکات دشمن قابلیت حضور بیش از 30 ساعت ماندن در آسمان را دارند و پهپاد‌های ما در ارتقای توان رزمی نقش بسزایی دارند و در بخش‌های بُرد کوتاه و دور بُرد به دست توانای متخصصین نیرو ساخته می‌شود و همانطور که گفتم در بحث رصد تحرکات دشمن و اهداف با قابلیت حضور بیش از 30 ساعت ماندن در آسمان و در جنگ الکترونیک به عنوان نقطه بالنده در نیروی هوایی ارتش و استفاده از انواع مهمات هوشمند نقش بسزایی در افزایش توان رزم دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها