نمایش «یک تونل» در سینماحقیقت

مستند بلند «یک تونل» در بخش «بهترین‌های جهان مستند» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش «یک تونل» در سینماحقیقت
کد خبر: 450065
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۴:۲۳

اعتمادآنلاین| مستند بلند «یک تونل» تولید سال 2019 کشورهای گرجستان و آلمان به کارگردانی «نینو اُریونیکیدزه و وانو آرسنیشویلی»، در بخش «بهترین‌های جهان مستند» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند 90 دقیقه‌ای می‌خوانیم: «کارگران مشغول کار تعریض خط راه‌آهنی در یک روستای دورافتاده‌ی واقع در رشته کوه‌های گرجستان هستند تا یک جاده ابریشم جدید از آن عبور کرد؛ اما پیش از آن که این ارتباط سریع میان چین و اروپا به جایی برسد، باید یک تونل حفر شود؛ تونلی که از کوهی عبور می‌کند که مراتع و مزارع روستاییان در آنجا قرار گرفته است…»

«نینو اُریونیکیدزه» و «وانو آرسنیشویلی» دو مستندساز گرجی، به شکل مشترک نویسندگی، فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و تهیه مستند «یک تونل» A Tunnel را برعهده داشتند.

این فیلم تولید Artefact Production است و پیشتر در جشنواره‌های «ایدفا» هلند، لایپزیگ آلمان، داک. فست مونیخ، ترنتو ایتالیا، حقوق بشر Docudays آمریکا، ادینبورگ، EurasiaDoc، هنگ‌کنگ و… به نمایش گذاشته شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 25 آذر تا 2 دی‌ماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها