کد خبر: 450165
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

حسن بیادی: مردم نه از دولت راضی‌اند و نه از مجلس

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: رئیس‌جمهور و رئیس مجلس با این رفتارشان شئونات جامعه و مردم را پایین آورده و و حقوق آنانرا نادیده پنداشتند و در واقع به مردم دهنکجی کرده و بطور واقع، با مردم مبارزه نابرابر را شروع نمودند.

حسن بیادی: مردم نه از دولت راضی‌اند و نه از مجلس
کد خبر: 450165
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| 28 خرداد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار می شود. هر چه به آن تاریخ نزدیک می شویم انتظار می رود تحرکات جناح های سیاسی شدت پیدا کند اما آنچه رخ داده «بگومگو»هایی است که بین سه قوا اتفاق می افتد یعنی اختلاف بین دولت و مجلس و دولت و قوه قضائیه اگرچه اختلاف بین دو قوه مجری و مقننه هر روز موضوع و اختلافی جدی پیدا می کنند و یکدیگر را مورد نقد تهاجمی قرار می دهند. از نمایندگان انقلابی که علت عدم موفقیت خود را در عمل به وعده های انتخاباتی عدم همکاری دولت می دانند تا دولت که دخالت های نابجای مجلس را عامل مختل شدن بسیاری از امور اجرایی معرفی می کند. این وسط مردم هستند که با وجود کرونا و مشکلات حاد اقتصادی ناامیدانه به دعوای دولت و مجلس به طور مشخص رئیس جمهور و رئیس مجلس نگاه می کنند.


حسن بیادی درباره بالاگرفتن دعواها بین دولت و مجلس و کنایه های این روزهای رئیس مجلس و رئیس جمهور به همدیگر گفت: مجلس و دولت سطح شئونات جامعه و مردم را پایین آوردند، به طور مشخص اتفاقی که در روز ارائه لایحه بودجه افتاد اصلا شایسته نظام ما نبود. چنانچه رئیس جمهور محترم نمی توانست به مجلس برود، پس چرا معاون اول خود را برای ارائه لایحه بودجه نفرستاد؟


وی افزود: وقتی رئیس جمهور معاون پارلمانی خود را برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس می فرستد، در مقابل رئیس مجلس هم از نایب رئیس دوم میخواهد که بودجه را تحویل بگیرد. فلذا معتقدم رئیس جمهور و رئیس مجلس با این رفتارشان شئونات جامعه و مردم را پایین آورده و و حقوق آنانرا نادیده پنداشتند و در واقع به مردم دهنکجی نموده و بطور واقع، با مردم مبارزه نابرابر را شروع نمودند.


این فعال سیاسی با بیان اینکه از حق نگذریم مجلس نیز راه درستی را پیش نگرفته، اظهار کرد: امروزه بخش مهمی از نمایندگان بطور اخص در مجموعه هیأت رئیسه مجلس عملا به دنبال کارهای احساسی و دخالت در امور اجرایی هستند، حال آنکه نمایندگان به جای "دخالت" در امور اجرایی، به "نظارت" در اجرایی به پردازند شایسته تر است و در این راه نباید مسامحه نمایند. اگرچه نظارت هم فرایند خود را دارد و باید بر اساس قانون انجام شود، همانطور که گفتم در فرایند و مسیر نظارت نباید هیچ مسامحه و مماشاتی صورت به پذیرد و لابی‌گری در کار باشد حتی اگر لازم بود مجلس باید رئیس جمهور و وزرا را بصورت علنی را استیضاح کنند اما متاسفانه بعضی از نمایندگان و اعضاء دولت وظیفه اصلی خود را کنار گذاشته و بعضا مشغول دخالت در امور یکدیگر و یا جنگ زرگری و بستر سازی برای انتخابات آتی هستند.


وی افزود: حالا که مجلس تصمیم گرفته است که رئیس جمهور و وزرا را در این دوران باقی مانده از عمر دولت استیضاح نکند، پس باید عواقب و نتایج حاصل از آنرا هم بپذیرد. امروزه شاهد آن هستیم که غالب نمایندگان مجلس فقط داد می زنند و در نطق‌های خود فقط اعتراض می کنند. واقعا جای سئوال دارد که معلوم نیست مجلس به چه کسی اعتراض می کند؟ نمایندگان مجلس باید به خودشان اعتراض کنند چون نمی توانند نظارت کنند و پاسخگوی انتظارات مردم باشند. امروز جامعه از مجلس انتظار پاسخگویی دارد ولی فقط جیغ و داد و اعتراض و گله آنان را می شنوند.


بیادی در زمینه چرایی این نوع حرکات و نتایج نا مطلوب گفت ؛ البته همیشه گفته‌ام که با دارا بودن این ساختار سازمانی معیوب در مدیریت خرد و کلان کشور که بصورت مدیریت جزیره‌ایست نتیجه‌ای بهتر از این حاصل نخواهد شد و شک نکنید با این سیستم و ساختار اجرایی کشور این مجلس باصطلاح انقلابی منفعل تر از مجلس قبل و دولت آینده هم منفعل تر از دولت فعلی خواهند بود.


دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه دعوای مجلس و دولت جنبه انتخاباتی دارد یادآور شد: همه مشاهده خواهند نمود که با آمدن بایدن جنایکار و رفتن ترامپ خبیث فرمول برنامه ریزی در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری استراتژیک کشور عوض خواهد شد. درست است سیاست خارجی کلان کشور ما در مقابل زور گوئیهای استکبار جهانی تغییری نمی کند اما استراتژی و برنامه‌های راهبردی حتما مطابق شرائط روز سیاست خارجی قابل تغییر خواهد بود و از مصادیق آن میتوان به تداخل و تقابل دو تفکر در گروهها و جناحهایی که مخالف برجام و یا ادامه برجام هستند اشاره نمود،.


وی در باره اینکه مسئولان نوعا حقوق مردم را رعایت نمی کنند و با این تدابیر و عملکرد ضعیف این مردم هستند که قربانی می شوند افزود: هر چند مسئولین و مدیران در قاب سه‌گانه دائم می گویند «می خواهند به مردم خدمت کنند و تنها هدف شان رسیدگی به مشکلات جامعه است» اما با این عملکرد ضعیف و نظرات احساسی و پوپولیستی آنان و مسائل و مشکلات لاینحل و روزافزون جامعه این طور برداشت میشود که در سپهر سیاسی اغلب آنان مردم حذف و دیگر جایگاهی ندارند و حقوق شهروندی آنان اصلا مورد توجه نیست و ظاهرا این مردم هستند که باید پاسخگوی مسئولین باشند . در واقع برای آنان اهمیتی ندارد که این دعواهای پوچ و ظاهری و دور از شان این کشور چه بلایی بر سر مردم می آورد.


بیادی با بیان اینکه مردم کلا از مجریان امور ناراضی هستند و ثباتی را در برنامه‌های آنان مشاهده نمی کنند، تأکید کرد: چنانچه قوای مقننه و مجریه به دور از فعالیتهای انتخاباتی زود هنگام و پوپولیستی رویه خود را در جهت منافع مردم و کشور اصلاح نکنند قطعا این مسئله اثرش را در میزان مشارکت عمومی مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان خواهد داد و متاسفانه تعداد شرکت کنندگان در انتخابات آتی از انتخابات ضعیف مجلس نیز کمتر خواهد شد. البته خدا کند بعضی از اخبار و اطلاعات در زمینه اینکه بعضی بخاطر پیروزی بادآورده در انتخابات راضی به حضور حداقلی مردم هستند درست نباشد چون این تفکر مسموم مخالف جدی با نظرات حکیمانه رهبر معظم انقلاب است چرا که همیشه حضور حداکثری مردم در همه انتخابات‌ها از مطالبات حتمی معظم‌له بوده و میباشد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها