رییس‌جمهور ترکیه:

پرچم آذربایجان به عنوان نماد ایثارگری شهدایمان در قره‌باغ به اهتزاز درمی‌آید

رییس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه پیروزی در قره‌باغ چه از لحاظ حقوق بین‌الملل ‌و چه دیپلماسی و نظامی چون شیر مادر برای جمهوری آذربایجان حلال است گفت ترکیه در همه مجامع از مظلومان حمایت می‌کند.

پرچم آذربایجان به عنوان نماد ایثارگری شهدایمان در قره‌باغ به اهتزاز درمی‌آید
کد خبر: 450299
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۳:۳۳:۵۶

اعتمادآنلاین| به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مجازی مسیر کاراکورت-خراسان تاکید کرد: به یمن مبارزات برادران آذربایجانی‌مان، امروز بر فراز قره‌باغ دیگر نه کهنه پارچه، بلکه ماه و ستاره به اهتراز درآمده است.

اردوغان افزود: پرچم آذربایجان به عنوان نماد ایثارگری شهدایمان در قره‌باغ کوهستانی با افتخار به اهتزاز درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در قره‌باغ چه از لحاظ حقوق بین‌الملل ‌و چه دیپلماسی و نظامی چون شیر مادر برای آذربایجان حلال است، گفت: ترکیه همواره و در همه مجامع از حق، حقیقت و مظلومان حمایت کرده و حمایت خواهد کرد و به سیاست خود در این راستا ادامه خواهد داد.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه در برابر تهدیدات هرگز سر خم نکرده، نگریخته و نترسیدیم و همواره محکم و استوار ایستادگی کرده‌ایم، تصریح کرد: ما همیشه شرافتمندانه در کنار عدالت در سوریه، صلح و ثبات در عراق و مشروعیت در لیبی ایستاده‌ایم.

وی تاکید کرد: کینه و نفرت کسانی که چشمانشان کور و قلب‌هایشان تیره شده٬ نمی‌تواند ما را از مسیرمان باز دارد، برعکس شور و شوق ما را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین در پایان سخنان خود درباره پروژه فوق گفت: با افتتاح مسیر کاراکورت-خراسان بر جاذبه شهر قارص به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز راه ابریشم بیش از پیش افزوده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها