کد خبر: 450357
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۴:۲۷
| |

حراج نقاشی آبرنگ اثر «ون‌گوگ»

یکی از نخستین‎ نقاشی‌های آبرنگ «ون‌گوگ» ـ نقاش مشهور هلندی ـ در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

حراج نقاشی آبرنگ اثر «ون‌گوگ»
کد خبر: 450357
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۴:۲۷

اعتمادآنلاین| تابلو نقاشی «آسیاب بادی در نزدیکی لاهه» ـ اثر «ون‌گوگ» ـ نقاش پرآوازه پست امپرسیونیست در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود.

این تابلو نقاشی که در جولای سال 1882 خلق شده است، از نخستین‌ نقاشی‌های آبرنگ این هنرمند به شمار می‌رود و قرار است در هشتم دسامبر با قیمت تخمینی 2 الی 3 میلیون دلار به فروش برسد.

گمان می‎‌رود دو شخصیتی که بیرون از ساختمان به تصویر کشیده شده باشند «ون‌گوگ» و برادرش «تئو» باشند. با اینکه آسیاب‌های بادی سوژه‌ای رایج در نقاشی‌های منظره هلندی بود اما نکته‌ای که این نقاشی آبرنگ «ون‌گوگ» را از سایر آثار مشابه متمایز می‌کند، حذف کردن قسمت بالایی آسیاب بادی و تلاش برای جلب توجه مخاطب به زمین و انسان‌ها است.

نقاشی «آسیاب بادی در نزدیکی لاهه» فقط یک بار در سال 1961 در نمایشگاهی واقع در آمستردام به نمایش گذاشته شد. این اثر که همواره در مجموعه‌های خصوصی دور از چشم مردم نگهداری شده است در سال 1984 در حراجی ساتبیز به یک مجموعه‌دار ساکن نیویورک فروخته شد.

در سال 2015 این اثر در حراجی کریستیز به قیمت 3.6 میلیون دلار فروخته شد.

«ونسان ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در 30 مارس 1853 در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها