وزیر دادگستری آمریکا پیش از رفتن ترامپ استعفا می‌دهد؟

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا در حال بررسی کناره گیری از سمت خود قبل از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ است.

وزیر دادگستری آمریکا پیش از رفتن ترامپ استعفا می‌دهد؟
کد خبر: 450383
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۰:۳۹

اعتمادآنلاین| روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا در حال بررسی کناره گیری از سمت خود قبل از پایان دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» است.

این مساله پس از آن مطرح شده است که وزیر دادگستری آمریکا علیرغم روابط نزدیک با ترامپ تاکید کرده بود که هیچ شواهد و مدارکی که نشان دهد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب و تخلف گسترده‌ای صورت گرفته باشد کشف نکرده است.

سه منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند که ویلیام بار احتمالا تا ماه آینده از سمت خود استعفا خواهد داد.

این گزارش افزود: هنوز مشخص نیست که آیا این مساله به خشم دونالد ترامپ از اظهارات ویلیام بار در ارتباط با نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری در زمینه سلامت انتخابات آمریکا مرتبط است یا نه. اما دونالد ترامپ اخیرا از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران درباره اینکه آیا هنوز به وزیر دادگستری خود اعتماد دارد یا خیر امتناع کرده است.

این منابع آگاه همچنین گفته‌اند، اگرچه آقای بار از هفته گذشته در اندیشه کناره گیری از سمت خود قبل از 20 ژانویه است اما هنوز تصمیم قطعی وی مشخص نیست.

بار که از متحدان ترامپ محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تأیید کرد که شواهدی در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری در حدی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، یافت نشده است.

بنا بر گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در پی انتشار مصاحبه بار، یکی از مقام های دولت آمریکا و دو منبع آگاه تصریح کرده بودند که گزینه اخراج وزیر دادگستری آمریکا از سوی دونالد ترامپ محتمل است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها