کد خبر: 450460
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۱:۴۶
| |

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

هیچ بودجه‌ای برای مقابله با بلایای طبیعی به استان خوزستان داده نشده است

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای مقابله با بلایای طبیعی سال گذشته پنج هزار و 84 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد که حدود 300 میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده و تا کنون نیز هیچ مبلغی در اختیار دستگاه های اجرایی استان خوزستان قرار نگرفته است.

هیچ بودجه‌ای برای مقابله با بلایای طبیعی به استان خوزستان داده نشده است
کد خبر: 450460
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۱:۴۶

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وزیر کشور و همه ما برای پیشگیری و مقابله با سیل در استان خوزستان دغدغه بزرگی داریم ولی شهرداری وشورای اسلامی شهر اهواز نیز باید برای پیشگیری از حوادث در این شهر اقداماتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در مناطقی که سیل جاری شده ظرفیت خروجی پل‌ها با دبی آب رودخانه‌ها انطباق ندارد، گفت: این مساله با جاری شدن سیل در برخی استان‌ها از جمله خوزستان و بوشهر بسیار تأثیرگذار بوده است.

نجار با اشاره به جاری شدن سیل در استان بوشهر نیز گفت: در زمان جاری شدن سیل اسکان اضطراری و موقت در مدارس و مساجد در دستور کار قرار می‌گیرد و پس از آن خانواده‌های آسیب دیده می‌توانند محل متعارفی را برای خود اجاره کنند و هزینه آن را نیز دولت تأمین می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خشکسالی سال‌های گذشته به بارش نزولات جوی ناشی از تغییر اقلیم در جنوب منجر شده است، گفت: بر اساس هشدارهای سازمان هواشناسی آماده باش دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان انجام شده، اما با توجه به اینکه اهواز فاقد نهر آب است و شبکه فاضلاب آن نیز بسیار فرسوده شده، باید آبگرفتگی ها در این شهر با استفاده از پمپ تخلیه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز همین وضعیت است و آبگرفتگی معابر باید با پمپ‌های آب تخلیه شود و امسال با افزایش تعداد پمپ‌های آب، آبگرفتگی در معابر اهواز، آبادان و خرمشهر خیلی کمتر از سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: عدم تکمیل زیر ساخت‌ها در بخش شبکه فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی در استان خوزستان کاری زمان بر و نیازمند همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی است.

ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز نیازمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است

«مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حوزه‌های آب و فاضلاب اهواز به علت نبود زیرساخت‌های مورد نیاز بحران شهرهای خوزستان است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حالی که خوزستان استان بزرگ تأمین کننده انرژی و درآمدهای مورد نیاز است در زمینه زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است و با بارش باران کمتر از 50 میلی متر این شهر و یا بندر امام و ماهشهر دچار آبگرفتگی زیادی شدند.

یوسفی یادآور شد: وقتی بحران پیش می‌آید چندین برابر از پیشگیری باید هزینه کنیم در واقع برای انجام کاری هزاران میلیارد تومان هزینه می‌کنیم، اما برای پیشگیری از حوادث و بلایا، اعتباری در نظر نمی‌گیرم.

اموال و دارایی مردم را در دشتستان سیل برده است

«ابراهیم رضایی» نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این برنامه تلویزیونی گفت: متأسفانه با جاری شدن سیل در دشتستان، سیل زندگی مردم را برده است و امشب برای اسکان مردم در این شهرستان و دیلم نگرانی زیادی داریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم دشتستان امروز به روال عادی زندگی خود را در منازل و محل کسب و کار آغاز کردند، اما با جاری شدن سیل، اموال و دارایی‌های آنها را سیل برده و گرچه گروه‌های امدادی در این شهر از صبح پای کار بودند، اما تاکنون مشکلات مردم حل نشده است.

حدود 40 نفر در دشتستان اسکان موقت شدند

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز در این برنامه گفت: با آغاز فعالیت‌های امدادگران در استان بوشهر حدود 40 نفر در شهرستان دشتستان در اماکن عمومی با امکانات اولیه اسکان اضطراری شدند.

«مهدی ولی‌پور» افزود: نیروهای امدادی هلال احمر با همه توان و تجهیزات در حال امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان‌های بوشهر و فارس هستند و کسانی که نیازمند اسکان موقت باشند امکانات مورد نیاز برای اسکان موقت فراهم شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از آماده باش نیروهای عملیاتی هلال احمر در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان خبر داد و افزود: با وجود تداوم بارندگی‌ها، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در این استان‌ها با امکانات موجود آماده امدادرسانی هستند.

پیشتر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: از آغاز شروع بارش‌ها طی یک روز گذشته ،110 امدادگر استان فارس به شهروندان گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی ارائه کردند.

«حسین درویشی» گفت: 14 شهرستان فارس شامل آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز، خرم‌بید، قیر و کارزین، فراشبند، خرامه و لامرد طی 24 ساعت گذشته و به دلیل شدت بارش‌ها تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال احمر در شهر، روستا و مناطق عشایر نشین استان فارس، اظهار داشت: در این عملیات‌ها 27 تیم عملیاتی امدادی به کار گرفته شد و سایر گروه‌ها همچنان در حالت آماده‌باش هستند.

20 تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق سیل زده استان بوشهر

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان بوشهر نیز اعلام کرد که 20 تیم عملیاتی هلال احمر از ساعت‌های اولیه آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستان‌های سیل زده این استان برای پوشش و کمک رسانی به سیل زدگان اعزام شده اند.

«غلامرضا حاجیانی» افزود: بارش نزدیک به 100 میلیمتر در بازه زمانی چند ساعته از صبح امروز در شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشستان و سبب آبگرفتی منازل و معابر روستایی و شهری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: 100 نفر امدادگر در قالب تیم‌های نجات و عملیاتی سیلاب، برای امدادرسانی در شهرهای سیل زده استان بوشهر فعال شدند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها