تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر سید محمد احمدی، شهردار شهر رشت و تیم مدیریت وی جهت رفع موانع شهری

روز گذشته (17 آذر) سید محمد احمدی در راستای توسعه شهر رشت و به منظور پیگیری مسائل شهری با حضور در تهران، با معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارشاد و برخی دیگر از مسئولان ارشد دیدار و گفت‌وگو کرد.

تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر سید محمد احمدی، شهردار شهر رشت و تیم مدیریت وی جهت رفع موانع شهری
کد خبر: 450730
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته (17 آذر) سید محمد احمدی در راستای توسعه شهر رشت و به منظور پیگیری مسائل شهری با حضور در تهران، با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارشاد و برخی دیگر از مسئولان ارشد دیدار و گفتگو کرد.

پیگیری جذب اعتبارات ساماندهی پسماند رشت در دیدار با دکتر نوبخت

سید محمد احمدی، شهردار رشت با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در راستای رفع مشکلات زیست محیطی و پسماند شهر رشت دیدار کرد.

در این دیدار که به منظور پیگیری جذب اعتبارات مربوط به ساماندهی پسماندهای شهر رشت برگزار شد، بر راه اندازی زباله سوز سراوان و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی تاکید شد.

شهردار رشت در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری های دکتر نوبخت، با بیان اینکه شورا و شهرداری مصمم به حل مشکل پسماند هستند خواستار جذب باقیمانده اعتبارات مربوط به زباله سوز شد.

دیدار شهردار رشت با وزیر ارشاد به منظور افزایش سرانه فضای فرهنگی

سید محمد احمدی در بخش دیگری از سفر کاری یک روزه خود به تهران، با صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار که با مذاکره پیرامون افزایش سرانه فضای فرهنگی شهر رشت همراه بود، پس از بیان نظرات و پیشنهادات طرفین، توافق هایی در خصوص چگونگی انجام فعالیت ها و بهره برداری از اماکن فرهنگی صورت گرفت.

پیگیری جذب اعتبار افزایش اتوبوس های شهری رشت از طریق سازمان شهرداریهاو دهیاری های کشور

شهردار رشت در راستای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت و نوسازی اتوبوس‌های موردنیاز، جذب اعتبارات مربوط به این بخش را از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پیگیری کرد.

سید محمد احمدی در دیدار با مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی را ضرورت امروز شهر رشت دانست و بر جذب به موقع اعتبارات مربوطه تاکید کرد.

مجموعه شهرداری رشت از مدتها قبل نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق افزودن اتوبوس های جدید و بازسازی و نوسازی اتوبوس های قدیمی را در دستور کار دارد.

جذب سرمایه گذاران خارجی؛

محور رایزنی های احمدی در وزارت امور خارجه

سید محمد احمدی همچنین مذاکراتی با مدیرکل سرمایه گذاری وزارت امور خارجه به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی برای پروژه های شهری در وزارت امور خارجه انجام داد.

مجموعه شهرداری رشت با رویکرد تسهیل روند سرمایه گذاری در این شهر و بهره مندی از ظرفیت ها و ارتباطات موجود، به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی و ورود ارز به کشور است و در همین راستا شهردار رشت رایزنی هایی را در سفر یک روزه خود به تهران در وزارت امور خارجه داشته است.

با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده، جذب سرمایه گذاران خارجی علاوه بر تسریع روند اجرای بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری مدنظر مدیریت شهری رشت، که اغلب پروژه های زیربنایی و مهمی به شمار می روند، می تواند قطار توسعه رشت را نیز با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

راه اندازی شهرک صنوف؛

محور مذاکرات شهردار رشت و معاون توسعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور

سید محمد احمدی همچنین در راستای توسعه و ارتقای شهر رشت با معاون توسعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور دیدار کرده و در خصوص راه اندازی شهرک صنوف در رشت گفتگو و تبادل نظر کرد.

نقش شهرک صنوف در بهبود سیمای شهری، کاهش مشکلات ترافیکی و ساماندهی برخی مشاغل جهت دستیابی به توسعه پایدار شهری از محورهای سخنان شهردار رشت در این دیدار بود که در نهایت منجر به موافقت اولیه میان طرفین مذاکره گردید.

میادین میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، فروش آهن آلات، نمایشگاه خودرو و فروش دام و محصولات دامی از جمله صنوفی هستند که در این توافق نامه به آنها اشاره شده است.

منبع: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها