کد خبر: 450887
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

بودجه 1400 به همین شکل وارد مجلس شود رد خواهد شد/ فروش روزانه 2 میلیون بشکه نفت با وجود تحریم‌ها واقعی نیست

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نمی‌شود گفت این بودجه قابل قبول است و اگر به همین شکل بودجه وارد مجلس شود به طور قطع کلیاتش رد خواهد شد و به تصویب نمی‌رسد.

بودجه 1400 به همین شکل وارد مجلس شود رد خواهد شد/ فروش روزانه 2 میلیون بشکه نفت با وجود تحریم‌ها واقعی نیست
کد خبر: 450887
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جعفر قادری درباره کلیات بودجه سال 1400 که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است گفت: رشد بودجه عمومی نسبت به سال 1399 تقریباً 47 درصد رشد داشته که در هیچ دوره‌ای چنین رشدی را نداشته‌ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات ادامه داد: وابستگی بالای 40 درصد به درآمدهای نفتی و کاهش 29 درصدی مالیات نسبت به گذشته از دیگر ایرداتی است که می‌توان بیان کرد.

وی با اشاره به فروش بالای نفت در بودجه 1400 گفت: پیش بینی شده است که در سال آینده ما روزانه بین یک میلیون تا 2 میلیون و 300هزار بشکه نفت صادر خواهیم کرد که این فرض واقعی نیست چراکه در شرایط تحریم امکان فروش نفت وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز گفت: اگر بنا باشد از محل فروش اوراق سلف نفتی تامین مالی انجام دهیم که این طرح در گذشته در مجلس رد شده است پس ما چگونه می‌توانیم آن بپذیریم؟

وی ادامه داد: مساله بعدی که در بودجه سال آینده وجود دارد این است که سهم اعتبارات عمرانی بسیار پایین است و در حدود 104 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به 800 هزار میلیارد تومان گذشته بسیار ناچیز است. از سوی دیگر نحوه واگذاری ها قابل قبول نیست و حدود 90 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اصلا درست نیست. بر روی کاغذ و بودجه مولدسازی هایی برای دارایی های دولت آورده شده که قابل قبول نیست.

قادری بیان کرد: مشارکت بخش دولتی با بخش غیر دولتی به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نگرفته است، موانع کسب و کار مورد توجه قرار نگرفته که همین عوامل باعث می‌شود سال آینده از نظر مالی یک سال شکننده را در پیش داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: فرض دولت بر این است که مذاکره صورت می‌گیرد و توافق انجام می شود اما اگر چنین چیزی اتفاق نیافتد چه باید کرد؟ معتقدم باید به هرحال کوچک، چابک و مقاوم‌سازی دولت انجام شود و اگر این تغییرات رخ ندهد اقتصاد ما با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: نمی‌شود گفت این بودجه قابل قبول است و اگر به همین شکل بودجه وارد مجلس شود به طور قطع کلیاتش رد خواهد شد و به تصویب نمی‌رسد.

وی درباره اصلاح احکام ساختار بودجه که در مجلس آغاز شده است، بیان کرد: اصلاح احکام ساختار بودجه را مجلس شروع کرده اما هنوز به سرانجام نرسیده است. بندها و بخش هایی که مصوب شده برای بودجه مانده است که اگر مجلس این بودجه را تایید کند با مصوباتش نمی‌خواند؛ بنابراین معتقدم تعاملی بین دولت و مجلس باید صورت گیرد تا بودجه اصلاح شود در غیر این صورت با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها