کد خبر: 450895
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۴۶:۰۳
| |

مشاور امنیت ملی دولت بایدن:

به شدت نگران ادامه دستگیری ها در هنگ کنگ هستیم

مشاور امنیت ملی دولت بایدن گفت که به شدت نگران ادامه دستگیری‌ها و زندانی حامیان و فعالان دموکراسی‌خواه در هنگ کنگ است.

به شدت نگران ادامه دستگیری ها در هنگ کنگ هستیم
کد خبر: 450895
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۴۶:۰۳

اعتمادآنلاین| پلیس هنگ کنگ هشت تن دیگر از فعالان حامی دموکراسی را روز سه شنبه بابت اعتراضات ضد دولتی در ژوئیه دستگیر کرد که جدیدترین اقدام از سوی مقام‌ها در سرکوب بی رحمانه معترضان و نیروهای اپوزیسیون در این دولتشهر به حساب می‌آید.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی نوشت: ما با تمامی متحدان و شرکایمان در مقابل تهاجم چین علیه آزادی‌های هنگ کنگ ایستاده‌ایم و به افراد تحت پیگرد که به دنبال مامنی امن برای خود هستند، ‌کمک می‌کنیم.

فعالان دموکراسی می‌گویند، شرایط در هنگ کنگ از زمان اجرای قانون جدید امنیت ملی چین در این دولتشهر وخیم شده و بر اساس این قانون،‌ هرگونه اقدام در راستای خرابکاری، استقلال،‌ تروریسم یا تبانی با نیروهای خارجی به زندان ختم می‌شود.

این قانون جدید چین در هنگ کنگ هشداری برای غرب محسوب می‌شود. آمریکا تحریم‌هایی را علیه مقام‌های ارشد در هنگ کنگ و چین که مسئول سرکوب در این منطقه هستند، وضع کرده است.

روز دوشنبه آمریکا در جدیدترین اقدام خود، تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت سفر علیه 14 تن از مقام‌های چینی وضع کرد. چین نیز در واکنش به این اقدام دیپلمات ارشد آمریکا را در پکن روز سه شنبه احضار کرد و قول یکسری اقدامات تلافی جویانه را داد.

انتظار می‌رود که هنگ کنگ به یکی از چالش‌های بزرگ برای دولت بایدن و محل درگیری با چین باشد چون روابط بین دو کشور در پایین سطح خود در چند دهه گذشته قرار دارد.

بایدن قول داده که خط مشی‌ای به مراتب سخت‌تر از دولت ترامپ در قبال حقوق بشر در هنگ کنگ و سایر کشورها داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها