کد خبر: 450937
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۴:۴۹
| |

صالحی امیری:

نام کاروان المپیک ایران هنوز نهایی نشده است

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، ایران گفت: هنوز نام کاروان ایران در این بازی‌ها نهایی نشده و تصمیم نهایی در ستاد عالی ورزش گرفته خواهد شد و ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود.

نام کاروان المپیک ایران هنوز نهایی نشده است
کد خبر: 450937
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۴:۴۹

اعتمادآنلاین| سیدرضا صالحی امیری در خصوص نام کاروان ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: هنوز نام کاروان ایران در این بازی‌ها نهایی نشده و تصمیم نهایی در ستاد عالی ورزش گرفته خواهد شد و ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود. نظرسنجی‌ها برای دریافت پیشنهادات برای نام کاروان ایران همچنان ادامه دارد و تاکنون نیز پیشنهادات صاحب‌نظران، اهالی هنر و اهالی ورزش حاصل شده و گروه کارشناسی در حال بررسی آن است.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد شخص بنده نام ستارگان ایران یا ستارگان ایرانی بود. وقتی کلمه ستارگان مطرح می‌شود شهید قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی و قهرمانان نیز در دل آن جای دارند و همه اینها ستارگانی هستند که در کنار نام ایران می‌درخشند و این نیز همان تعبیر امام خمینی رحمه الله علیه در مورد شهدا است.

صالحی‌امیری در ادامه یادآوری کرد: برای اولین بار در المپیک توکیو، در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را با مشارکت 10 دستگاه، وزارتخانه و نهاد و در رأس آن وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت خارجه، شهرداری تهران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو و وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادیم.

وی تاکید کرد: مجموعه ظرفیت ملی را به کار گرفتیم برای اینکه همراه ارائه یک تصویر زیبا از ورزش قهرمانی و کسب سکو در توکیو، بتوانیم تصویر زیباتری از ایران، تمدن و فرهنگ مشاهیر، موسیقی و هنر و صنایع دستی کشورمان را به نمایش بگذاریم. البته مشروط به این است که در شرایط سفید باشیم اگر در شرایط زرد یا قرمز قرار داشته باشیم مجبوریم کارها را در فضای مجازی انجام دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: تاکنون 5 جلسه ستاد فرهنگی برگزار شده است محورهای فعالیت‌ها در ایران و توکیو برای المپیک 2020 و در سال 1400 را تعریف کردیم تا ان‌شاالله طبق برنامه وارد تولید محتوا در همه حوزه‌ها شویم که یکی از این حوزه‌ها بحث لباس است. با فراخوانی که توسط ستاد مد و لباس وزارت ارشاد انجام شد بیش از 200 طرح واصل و چند مرحله داوری انجام شد که آخرین مرحله آن روز یک‌شنبه همین هفته بود که نتیجه نهایی حاصل نشد و امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده قطعی شود و به همراه شعار کاروان و نماد کاروان که جام ارجان (ارجان یکی از محوطه‌های باستانی بهبهان در استان خوزستان است) است، لباس نیز در ستاد عالی قطعی شود و اطلاع عموم برسد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها