فرزانه‌ ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

واکسن کرونا باید رایگان عرضه شود / اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود

فرزانه‌ ترکان گفت‌: دولت باید واکسن کرونا را رایگان عرضه کند تا بتوانیم از شرِ‌ این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم. در واقع اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود.

واکسن کرونا باید رایگان عرضه شود / اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود
کد خبر: 450966
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتشار خبرهایی مبنی بر تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف امیدواری‌ها را برای رهایی جهان از کووید-19 پررنگ‌ کرده است. این در حالی است که حتی با شروع واکسیناسیون همگانی برای رهایی از کرونا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی در رفتار روزانه لحاظ شود.

فرزانه‌ ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: این روزها با انتشار خبر تولید واکسن‌های کرونا در مردم این امید شدت یافته که قرار است برای همیشه از شر ویروس کووید-19 خلاص شوند. اما این موضوع را باید جدی گرفت که در واقع تولید واکسن شروع برنامه‌ای طولانی‌مدت برای کنترل این بیماری همه‌گیر است.

ترکان که این روزها به عنوان پزشک و کادر درمان مشغول درمان بیماران کرونایی است، گفت: البته شایان ذکر است یافتن واکسن‌هایی که تاثیرگذاری‌شان مشخص شده بعد از یک سالی که مردم جهان درگیر این اپیدمی‌اند می‌تواند رخدادی خوب تلقی شود. منتها باید صبر کرد تا ایمنی آنهایی که واکسن زده‌اند ثابت شود؛ یعنی از زمانی که واکسن به‌ طور همگانی عرضه شود، حداقل باید 6 ماه صبر کنیم که در این مدت همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را مثل روزهای اوج شیوع کرونا رعایت کنیم.

او توضیح داد: همچنین باید در نظر داشت که کشورهای در حال توسعه‌ای همچون ایران، مثل کشورهای پیشرفته نمی‌توانند به راحتی واکسن را در اختیار همه مردم بگذارند؛ اما دولت باید با توجه به اهمیت این موضوع، واکسن را رایگان عرضه کند تا بتوانیم از شرِ‌ این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم. در واقع اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود.

فرزانه ترکان در پایان گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، به همه مردم ایران گوشزد می‌کنم که دورهمی‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل شیوع ویروس کروناست. به همین دلیل توصیه می‌کنم که دقیقاً به مانند ایام نوروز در شب یلدا هم از مهمانی‌ و گردهمایی‌ها پرهیز کنند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر آرامش و امنیت و البته سلامت به جامعه بازگردد.

چکیده گفت‌وگو با فرزانه ترکان

-تولید واکسن شروع برنامه‌ای طولانی‌مدت برای کنترل بیماری است

-بعد از واکسینه شدن باید 6 ماه همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم

-مردم در شب یلدا از مهمانی و گردهمایی‌ پرهیز کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها