جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت / مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌ که عملا‌ً نمی‌تواند اجرا شود

جلال جلالی‌زاده گفت: تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت، همان‌هایی که در انتخابات 98 از حضور چهره‌های شاخص و کارنامه‌دار جلوگیری کردند تا کار مهم قانون‌گذاری به دست بی‌تجربه‌ها بیفتد.

تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت / مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌ که عملا‌ً نمی‌تواند اجرا شود
کد خبر: 450967
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تنش بین پاستور و بهارستان با تصویب طرح پرسروصدای «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» شدت گرفته است و به همین دلیل افکار عمومی نگران تاثیر چنین فضایی بر اداره کشور هستند.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: تصمیم عجولانه نمایندگان مجلس در مورد موضوع مهمی چون بحث هسته‌ای و همچنین تایید شورای نگهبان بعد از وقفه‌ای کوتاه، روندی بود که قطعاً با مصالح نظام و منافع مردم منافات دارد. به‌ هر حال از سیاستمداران و البته نهاد قانون‌گذاری کمترین توقع این است که کارهایشان را بر اساس شعار و احساسات پیش نبرند و در همه امور منطق‌گرایی پیشه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اساساً بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون ما را درگیر کرده است ریشه در این مساله دارد که متاسفانه نظام مدیریتی دوراندیشی و آینده‌نگری را مورد توجه قرار نمی‌دهد و به همین راحتی هزینه‌های بسیاری به جامعه تحمیل شده است. به‌ طوری که یأس و ناامیدی و احساسِ در تنگنا قرار گرفتن در افکار عمومی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. چنین موقعیتی حتی می‌تواند به بی‌اعتمادی منجر شود که این مساله اصلاً مناسب و شایسته نیست.

او توضیح داد: نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب رسانده‌اند که عملا‌ً نمی‌تواند اجرا شود و به همین دلیل فقط فضای کشور را تنش‌آلود کرده و حتی می‌تواند باعث سوءاستفاده‌ طرف‌های خارجی برجام شود. نمایندگان مجلس باید به این موضوع توجهی جدی داشته باشند که در صورت تکرار این قبیل تصمیم‌سازی‌ها،‌ در کنار اینکه مصالح نظام و منافع ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، باعث می‌شوند مردم از رأی‌هایی که به آنها داده‌اند پشیمان شوند و ابراز ندامت کنند.

جلال جلالی‌زاده در پایان گفت: تندروی‌های مجلس یازدهم را باید به حساب رد صلاحیت‌کنندگان نوشت، همان‌هایی که در انتخابات 98 از حضور چهره‌های شاخص و کارنامه‌دار جلوگیری کردند تا کار مهم قانون‌گذاری به دست بی‌تجربه‌ها بیفتد.

چکیده گفت‌وگو با جلال جلالی‌زاده

-تصمیم عجولانه نمایندگان مجلس قطعاً با مصالح نظام و منافع مردم منافات دارد

-نهاد قانون‌گذاری باید در همه امور منطق‌گرایی پیشه کند

-نظام مدیریتی دوراندیشی و آینده‌نگری را مورد توجه قرار نمی‌دهد

-احساسِ در تنگنا قرار گرفتن در افکار عمومی روزبه‌روز بیشتر می‌شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها