تشییع آیت‌الله یزدی تا ساعتی دیگر در قم انجام می‌شود

آیین تشییع و تدفین پیکر عالم ربانی آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که صبح امروز در 89 سالگی به دیار حق شتافت، ساعت 16 امروز (19 آذرماه) در قم برگزار می‌شود.

تشییع آیت‌الله یزدی تا ساعتی دیگر در قم انجام می‌شود
کد خبر: 450983
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۳:۳۴:۳۶

اعتمادآنلاین| آیین تشییع و تدفین پیکر عالم ربانی آیت الله یزدی امروز ساعت 16 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ترتیب می یابد.

بر اساس این گزارش، بعد از طواف پیکر آیت الله یزدی به دور ضریح مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز از سوی یکی از مراجع معظم تقلید، پیکر این مجاهد انقلابی و خستگی ناپذیر در جوار کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه 19 آذر ماه به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

ریاست دادگاه انقلاب اسلامی قم، ریاست دفتر امام(ره) در قم، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دو دوره متوالی (دوره اول از قم و دوره دوم از تهران)، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای بازنگری قانونی اساسی، ریاست قوه قضائیه به مدت 10 سال و همچنین نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از دیگر مسئولیت های مرحوم آیت الله یزدی در طول حیات پربرکت خود بوده است.

نائب رئیس و قائم مقام اجرائی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضویت در دوره چهارم و پنجم شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس دوره پنجم آن شورا، ریاست مجلس خبرگان رهبری و همچنین عضویت در شورای نگهبان از دیگر مسئولیت های وی بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها