کد خبر: 451027
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۵:۳۱:۰۰
| |

سخنگوی شورای شهر تهران:

حضور زنان در آتش‌نشانی نباید نادیده گرفته شود

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران به حضور زنان در سازمان آتش نشانی واکنش نشان داد.

حضور زنان در آتش‌نشانی نباید نادیده گرفته شود
کد خبر: 451027
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۵:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره جذب آتش‌نشانان زن اظهارداشت: صبح امروز به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رفتم و با تعدادی از بانوان داوطلب آتشنشان به عنوان نمایندگان 8منطقه عملیاتی و همچنین مدیرعامل و معاونین این سازمان دیدار کردم.

وی افزود: حضور تعداد زیادی از نیروهای داوطلب و به ویژه بانوان سرمایه بسیار مهمی برای سازمان آتش نشانی، شهرداری و شهر تهران است. در خلال گفتگوها دریافتم بانوان داوطلب آتش نشان که بیش از 10سال به طور مستمر به فعالیت داوطلبانه پرداخته اند، تجربه طولانی و مهارت و دانش عمیقی در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی دارند؛ دریغ است که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، ما در تهران ضرورت حضور خانم ها در قامت نیروی عملیاتی ایمنی و آتش نشانی را در قامت نیروهای رسمی نادیده بگیریم و شهروندان از توان و ظرفیت های ویژه آنها در عملیات و ایمنی بهره مند نشوند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشحالم که قرار است به زودی 16 بانوی آتشنشان جذب سازمان شوند. اما با توجه به وجود این تعداد بانوان داوطلب فعال و آموزش دیده در طول بیش از 10سال همچنین ضرورت حضور خانم های آتشنشان، مناسب می دانم شهردار و معاونت منابع انسانی با نگاه ویژه نسبت به حفظ این نیروهای داوطلب ارزشمند، پرانگیزه، علاقمند و آموزش دیده؛ جذب و ایجاد ظرفیت قانونی آن را در فرایند جذب بانوان نادیده نگیرند.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اخیرا اعلام کرد: جذب 116 نیروی آتش‌نشانی در دستورکار سازمان است که 100 نفر از این افراد آقا و 16 نفر خانم هستند.

وی با تأکید بر این موضوع که از اواخر ماه جاری جذب آتش‌نشانان زن در تهران آغاز می‌شود، گفت: تعداد آتش‌نشانان زن در این مرحله کم است، چرا که کار به صورت پایلوت است و می‌خواهیم مشکلات را احصاء کنیم و بعد در مراحل بعد تعداد بیشتری جذب کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها