کد خبر: 451094
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۶:۳۵:۱۸
| |

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

انتظار مردم از مسئولین، همدلی همه قوا برای رفع مشکلات معیشتی است

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولویت نخست امروز کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اعلام کرد و گفت: توقع و انتظار مردم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از مخالفت ها و تنازعاتی که گاه هیچ منطق و توجیهی ندارد، شرایط کشور را شرایط وحدت و همدلی هر چه بیشتر و در رفع مشکلات معیشتی مردم بدانند و در این راه تلاش کنند.

انتظار مردم از مسئولین، همدلی همه قوا برای رفع مشکلات معیشتی است
کد خبر: 451094
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۶:۳۵:۱۸

اعتمادآنلاین| آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مجمع که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و به صورت مشارکت حضوری و مجازی اعضا برگزار شد با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی و تسلیت مجدد شهادت شهید فخری زاده،حل مشکلات مردم در زمینه های اقتصادی و معیشتی و رفع مشکلات پیش آمده از برخی وقایع طبیعی مانند سیل اخیر در خوزستان را نیازمند همدلی و تلاش مضاعف مسئولان و تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخلی و دانشمندان و متخصصان دلسوز کشور دانست و گفت: تکرار مشکلات و تنگناهای ناشی از حوادثی مانند سیل در خوزستان و سایر استان های کشور در شأن نظام اسلامی ما نیست.

آیت الله لاریجانی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای-دفاعی کشور و فقدان شهید فخری زاده را ضایعه ای سخت برای کشور و نظام اسلامی ایران توصیف کرد و با تاکید بر اینکه "دشمنان مردم ایران با این قبیل ترورهای ناجوانمردانه نمی توانند مسیر توسعه و پیشرفت ایران را سد کنند"گفت:راه و رویکرد شهید فخری زاده و سایر دانشمندان شهید کشور توسط سایر نخبگان و فرزندان علمی کشور ادامه خواهد یافت و حاصل چنین اقدامات ناجوانمردانه ای که از جانب دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی سر می زند؛رسوایی بیشتر و آشکار شدن برخوردهای عجیب و دوگانه آنان با مفهوم حقوق بشر و موضوع تروریسم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه "برخی کشورهای غربی که دائما دیگران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند،در جریان ترور آشکار، واضح و کاملا ضد انسانی اخیرسکوت کردند" تصریح کرد:متاسفیم که امروز قدرت های مدعی دنیا با معیار ها و سیاست های متناقض و دوگانه دم از حقوق بشر می زنند.

آیت الله لاریجانی متهم اصلی این جنایت را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: البته واضح است که برخی سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی و اذناب آنها نیز شریک جرم این جنایت تلخ و ضد انسانی هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از زحمات و تلاش های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، بر لزوم تلاش های مضاعف در پوشاندن رخنه های امنیتی تاکید کرد و افزود: در عین تقدیر از زحمات عزیزان در بخش های امنیتی و اطلاعاتی انتظار و توقع این است که رخنه های امنیتی را بپوشانند تا کشور و نظام از جایی که احتمال صدمه و نفوذ وجود دارد،آسیب نبیند و با تلاش بیشتر، مسیر دشمن در این زمینه سد شود.

آیت الله لاریجانی سپس به موضوع وقوع سیل در استان خوزستان و برخی استان های دیگر و مشکلات گریبانگیر مردم از این ناحیه اشاره کرد و گفت: تلاش های دستگاه های اجرایی کشور و نیز همت بلند و ارزشمند مردم، سپاه و بسیج در رفع مشکلات سیل اخیر، همه قابل تقدیر است اما برای نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست که مردم عزیز خوزستان و دیگر استان ها شاهد تکرار این مشکلات باشند.

رییس مجمع تشخیص خواستار حل ریشه ای مشکلات و نارسایی های موجود در خوزستان و سایر استان ها شد و تصریح کرد:چیره شدن بر این مشکلات و حل آن با توجه به توان نیروهای متخصص و دلسوز داخلی و همت و تلاش مسئولان امری دور از انتظار نیست .

رییس مجمع تشخیص در ادامه رفع مشکلات معیشتی مردم را اولویت نخست کشور دانست و با اشاره به اینکه" نمی توان و نباید اولویت های کشور را جابجا کرد" گفت:امروزروز وحدت همه قوا برای رفع مشکلات معیشتی مردم است و توقع و انتظار به حق مردم هم این است که مسئولان در همه قوا با پرهیز از تعارضات و تنازعات مختلف که گاه هیچ توجیه منطقی هم ندارد در میدان عمل به حل مشکلات مردم بپردازند.

آیت الله لاریجانی افزود: بهرحال آستانه تحمل مردم هم حدی دارد و مسئولان و به ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به موضوع حل تنگناهای معیشتی مردم و اختیاراتی که به این شورا داده شده است؛ باید با هم افزایی و در عین حال پرهیز از بروکراسی های اداری تصمیمات عاجلی در این زمینه اتخاذ کنند چرا که بهرحال مردم خروجی کارها و تلاش ها را باید بصورت ملموس حس کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی به رهبر معظم انقلاب و بازماندگان آن مرحوم ، ایشان را از یاران صدیق امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی برشمرد و گفت:مرحوم آیت الله یزدی در دوران انقلاب و پیش از انقلاب در سمت های مختلف در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و مردم خدمات مهم و تاثیرگذاری ارائه کردند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها