تاکید معاون وزیر خارجه آمریکا بر حل مشکلات بین اربیل و بغداد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان دیدار با رئیس اقلیم کردستان بر تمایل و پایبندی آمریکا به تقویت روابط خود با دولت فدرال و اقلیم کردستان تاکید کرد.

تاکید معاون وزیر خارجه آمریکا بر حل مشکلات بین اربیل و بغداد
کد خبر: 451207
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان دیدار با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، اربیل و بغداد را به حل مشکلات ترغیب کرد.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود اعلام کرد، این مسئول آمریکایی بر تداوم حمایت ایالات متحده از دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان در مقابله با تروریسم و نابودی کامل گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

در جریان این نشستی که عصر چهارشنبه در اربیل با حضور متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق، دیوید کوبلی، معاون وزیر خارجه و رابرت والر، سرکنسول آمریکا در اربیل برگزار شد، تحولات سیاسی و امنیتی عراق، پیامدهای ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی و مالی در عراق و اقلیم کردستان، بازگشت تروریسم و حملات داعش، مشکلات اربیل و بغداد، روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان با آمریکا و کشورهای همسایه، اوضاع آوارگان و پناهجویان و تظاهراتی که شماری از شهرها و مناطق اقلیم کردستان شاهد آن است، مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این نشست بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای تغییر و تنوع سازی منابع درآمدها در عراق و اقلیم کردستان از طریق اهتمام بیشتر به بخش‌های دیگر مانند صنعت و کشاورزی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی تاکید کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هیأت آمریکایی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آمریکا را به سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان و عراق ترغیب کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها