شعب قضایی در زندان اوین مستقر شدند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران از بررسی و کارشناسی موضوع استقرار شعب قضایی در زندان اوین در جریان بازدید از این زندان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی و تجدید وقت دادرسی انجام می‌شود و بر این اساس در صورت استقرار شعبات قضایی می‌توانیم جلسات دادرسی را در خود زندان تشکیل دهیم.

شعب قضایی در زندان اوین مستقر شدند
کد خبر: 451211
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۲:۴۴:۱۵

اعتمادآنلاین| یحیی جعفری رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید میدانی از زندان اوین، عنوان کرد: آنچه که هدف از این بازدید بود، موضوع استقرار شعب قضایی در این زندان بود و در طی این بازدید، این موضوع مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه صورت گرفته و فضای فیزیکی لازم پیش بینی شده است و در حال حاضر در حال انجام نیازسنجی‌های لازم جهت استقرار شعب قضایی هستیم.

وی اظهار کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی و تجدید وقت دادرسی انجام می‌شود و بر این اساس در صورت استقرار شعبات قضایی می‌توانیم جلسات دادرسی را در خود زندان تشکیل دهیم.

جعفری عنوان کرد: این موضوع در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد و در صورت استقرار شعبات قضایی در زندان اوین، پرونده‌های دارای زندانی در شعباتی که در زندان مستقر می‌شوند، رسیدگی خواهند شد.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پایش و غربالگری زندانیان اظهار کرد: در این خصوص در زندان جلسات متعددی برگزار شده و کاربرگ‌هایی تهیه شده که در راستای این موضوع نیز جلسه‌ای داشته ایم تا این کاربرگ‌ها به زودی در شعب قضایی توزیع شود و وضعیت تمامی زندانیانی که در زندان هستند، به روزرسانی شود و تا جایی که ممکن است از ظرفیت‌های قانونی استفاده و در صورت امکان منجر به آزادی زندانیان شود.


منبع: ایسنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها