کد خبر: 451248
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۴:۵۴:۰۴
| |

برگزیت| شهروندان بریتانیا از اول ژانویه دیگر قادر به سفر آزادانه در اروپا نخواهند بود

فایننشال تایمز گزارش داد، شهروندان بریتانیا پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا در اول ژانویه، به خاطر قوانین امنیتی کووید 19 این اتحادیه دیگر قادر به سفر آزادانه در اروپا نخواهند بود.

برگزیت| شهروندان بریتانیا از اول ژانویه دیگر قادر به سفر آزادانه در اروپا نخواهند بود
کد خبر: 451248
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۴:۵۴:۰۴

اعتمادآنلاین| کمیسیون اروپا گفت مجارستان و کرواسی در لیست کشورهای ممنوعه قرار ندارند و 8 کشور غیراروپایی شامل سنگاپور، استرالیا و نیوزلند نیز در لیست کشورهای جهان سوم امن قرار گرفته‌اند.

یک سخنگوی دولت در واکنش به گزارش‌ها گفت: ما نمی‌توانیم در مورد تصمیماتی که توسط دیگر کشورها در مورد مسائل سلامت عمومی گرفته می‌شود، اظهارنظر کنیم. ما نسبت به اقدامات سلامت‌محور در مرز، یک رویکرد علمی و مبتنی بر ریسک داریم و مسلماً به نفع همه کشورهاست که بعد از خلاصی از همه‌گیری، اجازه سفر بین‌المللی ایمن را صادر کنند.

مسافران از بریتانیا بعد از 31 دسامبر، تحت استثناهای خاص قادر به سفر به اتحادیه اروپا خواهند بود که این استثناها شامل دیپلمات‌ها، دلایل خانوادگی ضروری و برخی کارگران باصلاحیت جهان سوم از کشورهای جهان سوم می‌شود. همچنان به شهروندان اروپایی مقیم انگلیس و همچنین بریتانیایی‌های مقیم اتحادیه اروپا اجازه ورود داده می‌شود.

پیش‌تر بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا موافقت کردند که تا آخر هفته باید یک "تصمیم قاطع" در مورد آینده مذاکرات برگزیت گرفته شود. اتحادیه اروپا و بریتانیا عموماً به خاطر اختلافات بر سر تعریف بازی برابر و مسائل مدیریت و کنترل آب‌های ماهیگیری، به توافق پسابریگزیت نرسیده‌اند و طبق گزارش‌ها هر دو طرف موافقت کرده‌اند که بیش از 20 درصد سهام فعلی را واگذار نکنند.

همزمان با نزدیک شدن مهلت 31 دسامبر برای دوره گذار، این نگرانی وجود دارد که مذاکرات با یک سناریوی بدون تفاهم، به پایان برسد که به این معنی است که اتحادیه اروپا و بریتانیا باید در تطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی، تجارت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها