کد خبر: 451258
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۵:۰۶
| |

بازگشایی خطوط اتوبوس رانی بین ازبکستان و قرقیزستان

وزارت سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی ازبکستان اعلام کرد: خطوط اتوبوس رانی بین این کشور و قرقیزستان که سبب شیوع کرونا متوقف شده بود، به زودی باز خواهد شد.

بازگشایی خطوط اتوبوس رانی بین ازبکستان و قرقیزستان
کد خبر: 451258
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۵:۰۶

اعتمادآنلاین| وزارت سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی ازبکستان اعلام کرد: خطوط اتوبوس رانی بین این کشور و قرقیزستان که سبب شیوع کرونا متوقف شده بود، به زودی باز خواهد شد.

طرفین برای انجام اقدامات مشترک مبنی بر بازگشایی خطوط منظم اتوبوسرانی بین دو کشور ابراز آمادگی کردند.

بر اساس گزارش وزرات سرمایه گذاری خارجی ازبکستان، طرفین همچنین در مورد گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه راه اندازی و بهره برداری از کریدور ریلی چین- قرقیزستان- ازبکستان نیز به توافق رسیدند.

دو کشور همچنین بر لزوم تامین بهره برداری موثر از مسیر زمینی اندیجان- اوش- ایرکشتام - کاشغر در سیستم حمل و نقل باری از چین به اروپا از طریق کشورهای آسیای مرکزی تاکید کردند.

گفتنی است، در ماه مارس سال جاری میلادی ارتباطات مسافربری بین دو کشور در پی اعمال محدودیت قرنطینه و بسته شدن مرزها در ارتباط با شیوع کووید-19 متوقف که از اول سپتامبر سال جاری با رعایت محدودیت‌هایی خطوط هوایی و زمینی میان دو کشور مجددا گشوده شد.

مبادلات بازرگانی بین دو کشور در 10 ماه سال 2020 میلادی به 736 میلیون و 300 هزار دلار رسیده است.

در حال حاضر در ازبکستان 57 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران قرقیزی در زمینه‌های تولید مصالح ساختمانی، تولید شیرینی جات و کفش، خرده فروشی، خدمات در زمینه‌های تبلیغاتی و حمل و نقلی فعالیت می‌کنند.

در قلمرو قرقیزستان با مشارکت شهروندان ازبک 51 واحد شرکت مشترک ایجاد شده است.

قرقیزستان استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 29 سپتامبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 16 فوریه سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها