کد خبر: 451270
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۹:۴۳:۲۰
| |

آمریکا قصد دارد حضور نظامی در عراق را کاهش دهد

سفیر آمریکا در عراق گفت، کشورش بر اساس مرحله بعدی «مأموریت» خود، قصد دارد حضور نظامی در عراق را کاهش دهد اما ائتلاف به کار خود در «ارائه مشورت» به دولت عراق ادامه می‌دهد.

آمریکا قصد دارد حضور نظامی در عراق را کاهش دهد
کد خبر: 451270
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۹:۴۳:۲۰

اعتمادآنلاین| سفیر آمریکا در بغداد، امروز پنجشنبه گفت، کشورش با کاهش حضور نظامی خود در عراق به سمت مرحله بعدی مأموریت خود می‌رود.

به گزارش «روسیا الیوم»، «متیو تولر» در بیانیه‌ای خبری گفت: امروز سومین سالگرد شکست داعش در منطقه است که به آزادی بیش از هشت میلیون عراقی و سوری منجر شد.

تولر با ادعای کمک شایان آمریکا و متحدانش به عراق برای شکست داعش گفت: ما به نیروهای امنیتی عراق که به همراه آمریکا و سایر شرکای این ائتلاف به پیشرفت‌های استثنایی در کاهش توانایی های داعش دست یافته‌اند، تبریک می‌گوییم و بدین ترتیب از ادامه فشار بر داعش برای اطمینان از شکست دائمی آن اطمینان حاصل می‌کنیم، ضمن اینکه فرصتی برای ثبات و رفاه در مناطق آزاد شده، ایجاد می‌کیم.

سفیر آمریکا گفت: «آمریکا به سمت مرحله بعدی ماموریت خود در عراق پیش می‌رود که همان کاهش حضور نظامی خود در عراق است در حالی که نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با بقایای داعش به طور فزاینده‌ای پیشگام هستند و ائتلاف به ارائه مشورت و کمک به عملیات نیروهای امنیتی عراق علیه داعش به درخواست دولت عراق ادامه خواهد داد».

او تعهد آمریکا در قبال ملت عراق را محکم خواند و گفت: «ما به ایستادن در کنار ملت عراق ادامه خواهیم داد تا عراقی امن، باثبات و شکوفا داشته باشیم.»

آمریکا دی 1398 در یک حمله هوایی شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. پارلمان عراق هم مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکا را تصویب کرد، اما تاکنون اجرا نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها