کد خبر: 451341
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تحلیل روزنامه مصری الاهرام از ترور شهید فخری‌زاده / چه کسی به پرونده هسته‌ای اسرائیل رسیدگی می‌کند؟

روزنامه الاهرام به بهانه ترور شهید فخری‌زاده خواستار ایجاد سازوکاری جهت رسیدگی و پیگرد برنامه‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل شد. این روزنامه نوشته است: اسرائیل عادت کرده که دغدغه‌های داخلی خود را، چه از طریق فشارهای دیپلماتیک و چه از طریق اعمال خشونت، به رأس اولویت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کند.

تحلیل روزنامه مصری الاهرام از ترور شهید فخری‌زاده / چه کسی به پرونده هسته‌ای اسرائیل رسیدگی می‌کند؟
کد خبر: 451341
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه الاهرام خواستار رسیدگی به پرونده تسلیحات هسته‌ای رژیم اسرائیل شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الاهرام به بهانه ترور شهید فخری‌زاده خواستار ایجاد سازوکاری جهت رسیدگی و پیگرد برنامه‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل شد.

عبدالله عبدالسلام در یادداشت خود در این روزنامه آورده است: اسرائیل عادت کرده که دغدغه‌های داخلی خود را، چه از طریق فشارهای دیپلماتیک و چه از طریق اعمال خشونت، به رأس اولویت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: از زمان ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران که اواخر نوامبر گذشته رخ داد، انگشت اتهام همواره به سوی اسرائیل نشانه رفته است، در حالی‌که پرونده هسته‌ای ایران به رأس دستور کار مناقشات بین‌المللی تبدیل شده و دولت بایدن هم راه فراری از پرداختن مستقیم و سریع به آن نمی‌بیند.

حال در چنین شرایطی چرا کسی احوالی از پرونده هسته‌ای اسرائیل نمی‌پرسد؟ چرا در رابطه با این مساله همه سکوت کرده‌اند.

به گفته این تحلیلگر مصری، دوشنبه گذشته بود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت 153 رأی در مقابل 6 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع از اسرائیل خواست تا از توسعه، تولید، آزمایش و در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای امتناع کرده و تمامی مراکز هسته‌ای خود را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد. اما رسانه‌ها به سادگی از کنار این خبر گذشتند.

شاید این خبر در چند رسانه منتشر شده باشد، اما ظاهراً آنها هم در انتشار آن دودل بودند زیرا آن را جزو اخبار علمی تخیلی می‌دانند که قابلیت تحقق‌پذیری ناچیزی دارد.

با وجود آنکه دستیابی اسرائیل به تسلیحات هسته‌ای امری ثابت و حتمی است و این مساله از چند دهه پیش با گواهی منابع دولتی اسرائیل به اثبات رسیده است و در حالی که ایران تا به امروز سلاحی تولید نکرده است، اما شاهد آن هستیم که ماشین فشار دیپلماسی و شاید حتی نظامی روی ایران متمرکز شده است.

تل‌آویو موفق شد انگشت رعب و وحشت جهانی را به سوی دستیابی احتمالی ایران به بمب هسته‌ای منحرف کند، در حالی‌که جهان چشم خود را بر 80 بمب هسته‌ای که اسرائیل بنا بر اعتراف موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در اختیار دارد، بسته است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: اسرائیل نه تنها اقدام به ایجاد هیاهوی رسانه‌ای در رابطه با پرونده‌های دلخواهش می‌کند بلکه دست به رفتارهای تهاجمی هم زده است، امری که باعث شد آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در اسرائیل هم به خشم آمده و اعلام کند که این اسرائیل است که مشکل محسوب می‌شود نه ایران، چرا که اسرائیل به حزب‌الله حمله می‌کند نه برعکس. اسرائیل به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مربوط به مساله فلسطین پایبند نیست و هر آنچه را که دلخواه خود می‌بیند از این قطعنامه‌ها به اجرا می‌گذارد، ولی کسی اسرائیلی‌هراسی نمی‌کند بلکه تمامی هراس‌افکنی‌ها علیه ایران، کره‌شمالی و ونزوئلاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها