واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور ترکیه در باکو؛

اردوغان به جای رنجش همسایه قدرتمند از ورود متجاوزین به منطقه جلوگیری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه اردوغان در باکو گفت: پیام ما به آقای اردوغان این است که به جای این اظهارات که رنجش همسایه قدرتمندی را در پی دارد به دنبال عدم ورود متجاوزین به منطقه باشند.

اردوغان به جای رنجش همسایه قدرتمند از ورود متجاوزین به منطقه جلوگیری کند
کد خبر: 451384
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی گفت: با توجه به دیپلماسی بین کشورها و قدرت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه که آقای اردوغان نیز به آن واقف است، انشاالله دو کشور به سمتی حرکت کنند که نوک حمله دشمنان خارجی همچون اسرائیل و آمریکا باشد که هر روز در منطقه جولان می دهند.


فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه اردوغان در باکو گفت: آقای اردوغان قبل از این که در راس حکومت ترکیه قرار بگیرید سودای عثمانی سابق را در سر داشت اما به مرور زمان و با درک واقعیت‌هایی که در دنیا وجود دارد خیلی زود متوجه شد که این حرکت به نفع ملت ترکیه نیست.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز با دنیای دوران عثمانی خیلی متفاوت است گفت: شاید اتفاقاتی که بین قره‌باغ و ارمنستان رخ داده او را برای حرف‌های این‌چنینی وسوسه کرده است.

فداحسین مالکی گفت: با توجه به دیپلماسی بین کشورها و قدرت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه که آقای اردوغان نیز به آن واقف است، انشاالله دو کشور به سمتی حرکت کنند که نوک حمله دشمنان خارجی همچون اسرائیل و آمریکا باشد که هر روز در منطقه جولان می دهند.

وی ادامه داد: باید سمت و سوی اردوغان و علی اف و سایر کشور‌ها علیه دشمنان خارجی حاضر در منطقه باشد نه اینکه با زخم زبان باعث آزار و رنجش همسایگان شود.

فداحسین مالکی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعا درخصوص این اظهارات تجزیه و تحلیل خواهد داشت و پیام ما به آقای اردوغان این است که به جای این اظهارات که رنجش همسایه قدرتمندی را در پی دارد به دنبال عدم ورود متجاوزین به منطقه باشند.

به گزارش سایت خبری مدارا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

منبع: مدآرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها