کد خبر: 451430
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۵:۵۲:۲۹
| |

تلویزیون اسکار به سودربرگ، شر و کالینز رسید

برای اولین بار پوشش برنامه تلویزیونی اسکار به کارگردان برنده اسکار، تهیه‌کننده نامزد اسکار و تهیه‌کننده نامزد امی واگذار می شود.

تلویزیون اسکار به سودربرگ، شر و کالینز رسید
کد خبر: 451430
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۵:۵۲:۲۹

اعتمادآنلاین| این اولین بار است که پوشش برنامه تلویزیونی اسکار به کارگردان برنده اسکار، تهیه کننده نامزد اسکار و تهیه کننده نامزد امی واگذار می شود.

با این وجود که هنوز مشخص نیست آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به چه شکلی مراسم نود و سومین اسکار را با توجه به بحران شیوع کرونا در 25 آوریل برگزار خواهد کرد، این سازمان اعلام کرد که با «استیون سودربرگ»، «استیسی شر» و «جسی کالینز» توافق کرده که این مراسم را به صورت پوشش تلویزیونی از شبکه ABC پبه روی آنتن ببرد.

سودربرگ کارگردان کهنه کار هالیوودی است که در سال 2000 با فیلم «ترافیک» اسکار را ازآن خود کرد. استیسی شر نیز دو بار در بخش «بهترین تهیه کننده» نامزد اسکار شده که اولین نامزدی اش اتفاقا برای تهیه کنندگی فیلم دیگر سودربرگ در سال 2000 با عنوان «ارین بروکوویچ» بوده و دومین نامزدی اسکار نیز برای تهیه فیلم کوئنتین تارانتینو در سال 2012 با عنوان «جنگوی زنجیر گسسته»(Django Unchained).

در همین حال، کالینز تجربه قابل توجهی در کسب جوایز تلویزیونی دارد از جمله «گِرَمی 2019»، که نامزد جایزه امی شده است. وی همچنین قرار است مراسم بعدی «جوایز گرمی» و «سوپر بول» را تولید کند.

دیوید روبین، رئیس آکادمی و داون هادسون، مدیرعامل آکادمی در بیانیه ای گفتند: اسکار آتی فرصت مناسبی برای نوآوری و پوشش متمایز تلویزیونی مراسم است. این یک تیم رویایی است که برای شرایط کنونی مراسم اسکار بهترین انتخاب محسوب می شوند. آکادمی از همکاری با آنها برای نمایش یک رویداد که نشان دهنده عشق جهانی به فیلم خواهد بود، هیجان زده است.

جوایز آکادمی اسکار (Academy Awards‎) مراسم اعطای جوایز سالانه آمریکا که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به بهترین آثار صنعت سینما جهان اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌ اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینه سینما است و هر ساله در بیش از 100 کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

جایزه اسکار یکی از نُه جایزه از جوایز آکادمی است. جوایز آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به‌شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی برای موسیقی، جایزه امی برای تلویزیون و جایزه تونی برای تئاتر پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لویی بی میر مدیر استودیو مترو گلدوین مایر ایجاد شد.

اولین مراسم اسکار در روز پنجشنبه، 16 مه 1929 در هتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد. جوایز آکادمی برای اولین بار در سال 1930 در رادیو و در سال 1953 برای اولین بار در تلویزیون پخش شد. آخرین دوره جوایز آکادمی، نود و دومین دوره جوایز اسکار در سالن تئاتر دالبی هالیوود، لس آنجلس برگزار شد.

نمایش جوایز اسکار در دوره‌های مختلف شاهد تغییرات و اتفاقات مهمی شد. جوایز اصلی در یک جشن که مستقیماً از تلویزیون پخش می‌شود، اغلب در ماه مارس بعد از سال مربوط و 6 هفته پس از اعلام اسامی نامزدان اعطا می‌شوند.

این جشن بسیار مجلل و باشکوه است و تمامی مدعوین بر روی فرشی قرمز رنگ که توسط برجسته‌ترین طراحان مدروز آماده شده راه می‌روند. بر اساس تخمین‌ها هر سال بیش از یک میلیارد نفر به صورت زنده یا ضبط شده این جشن را تماشا می‌کنند.

این جشن برای اولین بار در سال 1953 از تلویزیون ان‌بی‌سی پخش شد. از آن زمان تا سال 1960 از ان‌بی‌سی و سپس از شبکه ای‌بی‌سی تا سال 1971 و مجدداً توسط ان‌بی‌سی پخش شد.

ای بی‌سی دوباره در سال 1976 پخش این جشن را تا سال 2014 بر عهده گرفت. پس از بیش از 50 سال برگزاری در اواخر مارس یا اوایل آوریل، در سال 2004 برگزاری این جشن به اواخر فوریه یا اوایل مارس تغییر کرد که احتمالاً دلیل آن اجتناب از همزمانی این جشن با سایر برنامه‌های مهم در تلویزیون است.

جشن اعطای این جوایز توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به عنوان رویداد ویژه امنیت ملی محسوب می‌شود. مراسم اسکار در بیش از 70 کشور که مجوز حق پخش آن را در اختیار دارند به صورت زنده پخش می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها