کد خبر: 451490
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۹:۱۶:۱۳
| |

پاکستان دولت هند را به اشاعه اطلاعات نادرست متهم کرد

پاکستان، دولت هند را به تامین مالی یک کمپین طولانی مدت اطلاع رسانی نادرست علیه خود متهم کرد و گفت: این مساله را در نشست‌های جهانی مطرح می‌کند.

پاکستان دولت هند را به اشاعه اطلاعات نادرست متهم کرد
کد خبر: 451490
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۹:۱۶:۱۳

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه پاکستان از قول سازمان غیردولتی EU Disinfo Lab، اعلام کرد، هند تلاش کرده تا نهادهای بین‌المللی را از طریق وبسایت‌های اخبار جعلی فریب دهد.

در این گزارش به شبکه‌ای از صدها خبرنامه اخبار جعلی و سازمان اشاره شده که دستورکار حامی هند را در اتحادیه اروپا و سازمان ملل به منظور بی اعتبار کردن رقبایش به ویژه پاکستان ترغیب کرده است.

این سازمان غیردولتی به جزئیات لینک‌های مستقیم مربوط به این شبکه‌ها و دولت هند اشاره‌ای نکرده است.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری همچنین با اشاره به این مساله که دولت هند این شبکه را تامین مالی می‌کند، گفت:‌ امروز، دهلی‌نو به سوءاستفاده از سیستم بین‌المللی و فریب آن برای اهداف خاص خود اقدام می‌کند.

وی همچنین از سازمان ملل و شورای حقوق بشر این نهاد بین‌المللی خواست تا هرچه سریعتر اقدام به رسیدگی به این مساله کرده و 10 سازمان مردم نهاد اخبار جعلی ایجاد شده برای بی اعتبار کردن پاکستان را از فهرست خود خارج کند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین از پارلمان اتحادیه اروپا خواست تا تحقیقاتی را درباره فریب این نهاد و روند قانونی آن از طریق سازمان‌های جعلی دخیل در پروپاگاندای ضد پاکستانی با حمایت مالی کامل از سوی هند انجام دهد.

دهلی‌نو اما این اتهامات را رد کرده و می‌گوید، این پاکستان است که اطلاعات نادرست را اشاعه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: هند به عنوان یک دموکراسی مسئول، در چنین اقداماتی دخیل نمی‌شود.

سازمان غیردولتی " EU Disinfo Lab" همچنین گزارش کرد که آژانس خبری هندی اخبار بین‌المللی آسیا یا "ANI" تنها آژانس خبری است که اطلاعات نادرست را پوشش می‌دهد.

وزیر خارجه پاکستان نیز این شبکه خبری را به توسعه پروپاگاندا علیه اسلام آباد متهم کرد و یادآور شد که این نهاد با رویترز در ارتباط است و رویترز اطلاعات را منتشر می‌کند.

خبرگزاری رویترز بیش از دو دهه است که سهام خرد در ANI دارد.

سردبیر ANI این اتهام را رد کرد و در توئیتی نوشت: چنین تلاش‌هایی از سوی دولت پاکستان و وابستگانش برای ضربه زدن به اعتبار این شبکه خبری با مطرح کردن اتهام مربوط به اخبار جعلی صورت گرفته است.

رویترز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتهامات را بررسی می‌کند اما در عملیات خبری ANI دخیل نبوده است.

هند و پاکستان مدت‌هاست که درگیر تنش هستند و این تنش از اوت 2019 و زمانی شدت گرفته که هند خودمختاری کشمیر را که پاکستان نیز مدعی آن است، لغو کرد.

سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت، این نهاد به اتهامات مطرح شده از سوی دولت اسلام آباد رسیدگی می‌کند و از وجود چند گروه معتبر که دستورکار سیاسی خود یا دولت‌هایشان را اشاعه می‌دهند، آگاه است.

سخنگوی پارلمان اروپا نیز گفت، از چنین درخواستی از سوی دولت اسلام آباد آگاه نیست اما ادامه داد: ما هر تلاشی را برای ارائه نادرست مواضع پارلمان اروپا یا اعضای منتخب آن بسیار جدی می‌گیریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها