کد خبر: 451531
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۰:۴۰:۴۷
| |

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه بودجه 1400 با ایده‌آل نمایندگان مجلس فاصله دارد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی در حال بررسی موضوع اصلاح ساختار بودجه است، این لایحه با انتظارات و ایده‌آل‌های نمایندگان در این حوزه فاصله دارد و بعید می‌دانم این انتظارات با این لایحه همخوانی داشته باشد.

لایحه بودجه 1400 با ایده‌آل نمایندگان مجلس فاصله دارد
کد خبر: 451531
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۰:۴۰:۴۷

اعتمادآنلاین| یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اینکه لایحه بودجه 1400 را نیازمند اصلاح جدی مجلس دانست، گفت: این لایحه بودجه با ایده‌آل نمایندگان مجلس فاصله دارد.

محمد علیپور با اشاره به لایحه بودجه سال 1400 گفت: این لایحه بسیار خوشبینانه تنظیم شده است، البته رییس‌جمهور معتقد است این بودجه به نوعی در جهت کاهش وابستگی به نفت تنظیم شده است، رییس‌جمهور مطرح کرده است که ما درآمد نفتی را برای هزینه‌های جاری صرف نمی‌کنیم و این درآمد صرفا برای هزینه‌های زیرساختی و توسعه اقتصادی کشور صرف خواهد شد.

وی با ابراز این عقیده که «در این 7 ساله دوره ریاست جمهوری، از سوی ایشان شاهد چنین موضوعی نبودیم» گفت: اکنون قصد دارند در پایان دوره ریاست جمهوری خود گامی بلند بردارند و وابستگی به نفت را کاهش دهند، درواقع این امر خوشبینانه است.

نماینده مردم ماکو در مجلس تصریح کرد: مجلس اصلاحاتی را در این لایحه اعمال خواهد کرد، اخیرا مجلس شورای اسلامی در حال بررسی موضوع اصلاح ساختار بودجه است، این لایحه با انتظارات و ایده‌آل‌های نمایندگان در این حوزه فاصله دارد و بعید می دانم این انتظارات با این لایحه همخوانی داشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بزرگترین موضوع در این لایحه این است که این بودجه 300 هزار میلیارد بدهی برای دولت آینده به دنبال خواهد داشت،؛ به عبارتی موارد قید شده این لایحه آنگونه که پیش‌بینی شده است محقق نمی‌شود و این امر باعث کسری بودجه و ایجاد بدهی برای دولت آینده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها