مجتبی ذوالنوری در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه رییس‌جمهور ترکیه؛

از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزید

رییس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه رییس‌جمهور ترکیه در توییتی نوشت: اگر ⁧‫اردوغان‬⁩ در ادبیات، جغرافیا و تاریخ رفوزه نشده بود؛ می‌فهمید که آن شعر در رثای جداشدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است. از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزد و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کند.

از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزید
کد خبر: 451536
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۰:۵۱:۲۱

اعتمادآنلاین| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه گفت که از سرنوشت صدام درس و عبرت بگیرید و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کنید.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس‌جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای «پان ترکیست‌ها» نوشت:

«اگر ⁧‫اردوغان‬⁩ در ادبیات، جغرافیا و تاریخ رفوزه نشده بود؛ می فهمید که آن شعر در رثای جدا شدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است. از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزد و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کند.»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات مداخله‌جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران ازجمله محمدجواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها