کد خبر: 451588
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۲:۴۸:۴۵
| |

وزیر خارجه روسیه:

برجام نباید مورد بازنگری قرار بگیرد

سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران در برجام گفت: «ازمواضع کشورهایی که می خواهند علاوه بر موضوع هسته ای مسائل دیگر را وارد کنند، حمایت نمی کنیم. برجام نباید مورد بازنگری قرار گرفته و در آن مسائل دیگر مطرح شود». وی همچنین آمریکا را مسبب وضعیت فعلی دانست.

برجام نباید مورد بازنگری قرار بگیرد
کد خبر: 451588
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۲:۴۸:۴۵

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران در برجام گفت: «ازمواضع کشورهایی که می خواهند علاوه بر موضوع هسته ای مسائل دیگر را وارد کنند، حمایت نمی کنیم. برجام نباید مورد بازنگری قرار گرفته و در آن مسائل دیگر مطرح شود». وی همچنین آمریکا را مسبب وضعیت فعلی دانست.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در گفت و گوی وبیناری افزود: موضع ایران سنجیده است و از آن حمایت می کنیم. از مواضع کشورهایی که می خواهند علاوه بر مساله هسته ای مسائل دیگر را در برجام مطرح کنند حمایت نمی کنیم. برجام نباید مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد و در آن مسائل دیگر مطرح شود.

لاوروف در ادامه گفت: ما اتفاق نظر داریم که وضعیت بوجود آمده در برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بر اثر خروج آمریکا از این توافق و تحریم هایی است که واشنگتن وضع کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا در واقع ایران را بخاطر اینکه واشنگتن خود از تعهدات سرباز زد مجازات کرده است. ما معتقدیم که موضع آمریکا در برجام غیرسازنده است. منظورم افرادی در دستگاه سیاسی آمریکا است که از نابودی برجام حمایت می کنند و معتقدند که باید از هر گونه توافق با ایران خودداری کرد. در آمریکا نیروهایی وجود دارند که می خواهند برجام نابود شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های برجام استفاده کرد و توازن تعهدات و منافع ایران در این توافق بین المللی باید رعایت شود. برجام یک دستاورد بزرگ است و حل مسائل مربوط به عدم انتشار سلاح کشتار جمعی کمک کرد.

وی گفت: با علاقه به مصاحبه روز 17 نوامبر(27 آبان) محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران توجه کردم که در آن بطور صریح در مورد دورنمای روابط ایران و آمریکا سخن گفته بود و خاطرنشان کرد که اگر آمریکا به برجام بازگردد و از تحریم های فراملیتی خود در مورد ایران صرف نظر کند، تهران بطور کامل به اجرای برجام می پردازد.

لاوروف گفت: به رغم اقدامات تحریک آمیز آمریکا، ایران به تعهدات خود در برجام عمل می کند و پروتکل الحاقی و توافقنامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی را اجرا می کند که از سوی جامعه جهانی قابل احترام و تحسین است.

وی افزود: در مورد امکان بازگشت آمریکا به برجام من نمی توانم تخیل پردازی کنم و واشنگتن باید خود به این سوال پاسخ دهد.

ما با تلاش ها برای تحریم های یکجانبه بویژه تحریم های فراملیتی و زمانی که آمریکا در ماه می سال 2018 از برجام خارج شد، مقابله کردیم و موضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم.

وزیرامورخارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: ما تحریم های یکجانبه غرب را نمی پذیریم و با اقدامات مشخص از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنیم. این اقدامات را در اینجا برنمی شمرم زیرا حساس است. ولی در تهران این را می دانند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها