کد خبر: 451602
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۳:۳۴:۱۴
| |

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

اردوغان رویاهایش را برای خودش نگه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه رویای امپراتوری عثمانی نخ‌نما شده است، گفت: رئیس‌جمهور ترکیه بهتر است رویاهایی که بر سر دارد را در قالب رویا نگه دارد چراکه چیزی بیشتر از یک رویا نخواهد بود.

اردوغان رویاهایش را برای خودش نگه دارد
کد خبر: 451602
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۳:۳۴:۱۴

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی بایدپاسخ قاطع و شایسته‌تری به گزافه‌گویی‌های رئیس‌جمهور ترکیه بدهد.


ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت: این رفتار و گفتار اردوغان مداخله در امور داخلی ایران است و قطعا مردم ما پاسخ اظهارات نسنجیده امثال وی را خواهند داد و اجازه نمی دهند حتی چنین شخصی خواسته خودش را با زبان شعر بیان کند.

وی با بیان اینکه ملت‌های همسایه باید حسن همسایگی، صلح و پایبندی به قراردادها را سرلوحه رفتار خود قرار دهند، افزود: امنیت و توفیقات مشترک کشورهای منطقه در مداخله در امور یکدیگر نیست، بلکه در همکاری و پشتیبانی از منافع همدیگر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه رویای امپراتوری عثمانی نخ نما شده است، بیان داشت: رئیس جمهور ترکیه بهتر است رویاهایی که بر سر دارد را در قالب رویا نگه دارد چرا که چیزی بیشتر از یک رویا نخواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید پاسخ قاطع تری به سیاست‌های واهی اردوغان دهد، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی باید با اقتدار و خروج از مواضع منفعلانه پاسخ قاطع و شایسته ای به گزافه گویی‌های اردوغان بدهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات با واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

این اظهارهات همچنین در افکار عمومی ایران و از سوی همه طیف‌ها با سلایق گوناگون به شدت با واکنش روبرو شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها