کد خبر: 451623
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۳:۳۰
| |

تحلیل یک فعال سیاسی اصولگرا: اصلاحات فرزند خوانده کارگزاران است؟

فعال سیاسی معتقد است دولت در سایه‌ای که دارد دولت روحانی را هدایت می‌کند همان حزب کارگزاران است.

تحلیل یک فعال سیاسی اصولگرا: اصلاحات فرزند خوانده کارگزاران است؟
کد خبر: 451623
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۳:۳۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: این شعارهای پوپولیستی که بعضی ها در زمان انتخابات ارائه می‌دهند حکم همان مصرع حافظ را دارد مبنی بر اینکه «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌‌روند آن کار دیگر می‌کنند».

او ادامه داد: کارنامه دولت روحانی موجب مخالفت‌ها و دلخوری‌هایی شد، برای مثال مردم در موضع گیری های مختلف سیاسی این مخالفت ها را اعلام می‌کردند و برخی هم نقدهای سازنده ارائه دادند و برخی هم تخریب کردند.

کنعانی مقدم افزود: معتقدم اگر به آنهایی که نقد منصفانه و عادلانه داشتند پاسخ داده می‌شد، قطعا درِ تخریب و اقدامات سیاسی علیه دولت هم بسته می‌شد، اما چون دولت در نقد را بست و با الفاظ توهین آمیز برخی از منتقدان را خطاب کرد، درِ تخریب و مخالفت های سیاسی هم باز شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: معتقدم که ما باید ساختار را طوری تنظیم کنیم تا افرادی که به دنبال شفافیت و نقد هستند فضا برایشان باز شود تا بتوانند آگاهانه مباحثشان را بیان کنند، در غیر این صورت به سمت تخریب خواهند رفت.

دبیرکل حزب سبز در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به صحبت‌های اخیر فائزه هاشمی درباره حزب اتحاد ملت گفت: معتقدم که سنگ بنای اصلاحات توسط کارگزاران بنا شد و کسانی که بحث سازندگی را در کشور راه انداختند عملا فضا را برای اصلاحات و بر سر کار آمدن رئیس دولت اصلاحات فراهم کردند؛ اصلاحات فرزند خوانده کارگزاران است و معتقدم دولت در سایه‌ای که دارد دولت روحانی را هدایت می‌کند همان حزب کارگزاران است.

او درپایان یادآور شد: به خاطر دارم که در یک دیداری محمد هاشمی به من گفت که حزب کارگزاران به هر سمتی که متمایل شود او در انتخابات پیروز خواهد شد، یعنی خود را سنگ محک توازن می‌دانستند که این تفکر الان هم وجود دارد و عملا هم شاهدیم که روحانی اعضای همین حزب نظیر جهانگیری و سیستم تکنوکرات در راس قدرت قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها