جمال کوجر، نماینده پارلمان عراق از اتحادیه میهنی کردستان:

احزاب حاکم در اقلیم کردستان مسئولیت خشونت در سلیمانیه را برعهده دارند

نماینده پارلمان عراق از اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد، در پی اعتراضات مردمی اخیر در استان سلیمانیه، مقامات اقلیم کردستان کمپین بازداشت سیاست‌مداران و روحانیان را به راه انداخته‌اند.

احزاب حاکم در اقلیم کردستان مسئولیت خشونت در سلیمانیه را برعهده دارند
کد خبر: 451647
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۸:۳۳

اعتمادآنلاین| جمال کوجر، نماینده پارلمان عراق از اتحادیه میهنی کردستان در اظهارات مطبوعاتی گفت، در پی فراخوان‌ها برای انجام تظاهرات، طرف‌های امنیتی رسمی در اقلیم کردستان کمپینی را برای بازداشت چهره‌های سیاسی و روحانیان از جمله خطیبان مساجد راه اندازی کرده‌اند.

وی افزود، احزاب حاکم در اقلیم مسؤولیت کامل خشونت و نابسامانی اوضاع را برعهده دارند.

این نماینده پارلمان گفت، در تظاهرات کنونی اقلیم کردستان نه مخالفان سیاسی اقلیم به طور مستقیم شرکت داشتند و نه گروه سیاسی به نیابت از آنها در این تظاهرات حضور داشت.

فراکسیون "تغییر" در پارلمان اقلیم کردستان روز جمعه اعلام کرد، مقامات کرد در استان سلیمانیه برخی از اعضای پارلمان اقلیم را از ورود به استان منع کردند.

اخیرا اعتراضات مردمی در استان سلیمانیه اقلیم کردستان از سر گرفته شده است و درگیری‌هایی نیز میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

اقلیم کردستان عراق از سال 2016 به دلیل کاهش قیمت نفت و جنگ با داعش با بحران اقتصادی شدیدی روبروست و کارمندان این اقلیم از چند ماه پیش به دلیل اختلافات میان دولت اقلیم و دولت فدرال حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها