دبیران کل گروه‌های فلسطینی به دنبال پایان دادن به اختلافات و آشتی ملی

پنج گروه فلسطینی با صدور بیانیه‌ای به برگزاری نشست جدید برای دبیران کل گروه‌های فلسطینی با هدف پایان اختلافات و آشتی ملی فراخواندند.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی به دنبال پایان دادن به اختلافات و آشتی ملی
کد خبر: 451691
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۷:۳۴:۳۷

اعتمادآنلاین| پنج گروه از گروه‌های مقاومت فلسطین در نشستی وضعیت فلسطین در سایه پیامدهای منطقه‌ای و ملی را بررسی کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، این پنج گروه شامل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل)، جهاد اسلامی، « طلائع حرب التحریر الشعبیه- قوات الصاعقه» (پیشتازان جنگ آزادیبخش مردمی-نیروهای صاعقه) و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در نشست خود بیانیه‌ای پنج بندی به شرح زیر صادر کردند:

اول؛ تأکید بر مخالفت با توافق اسلو و پایبندی به تصمیم‌های شورای ملی و مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» مانند پایان دادن به مرحله انتقالی توافق اسلو، لغو شناسایی رژیم اسرائیل، توقف هماهنگی امنیتی، تحریم اقتصادی اسرائیل و لغو پروتکل اقتصادی پاریس.

دوم؛ تأکید بر ادامه گفت‌وگوی فراگیر ملی و فلسطینی، بازگرداندن وحدت ملی و بازسازی نهادهای ملی فلسطینی بر اساس شراکت ملی، توافق بر راهبرد ملی برای مقابله فراگیر با رژیم اشغالگر و از بین بردن شهرک‌ها، تشکیل رهبری واحد برای مقاومت مردمی و رفتن به سمت انتفاضه تا نابودی رژیم اشغالگر.

سوم؛ محکوم کردن تمامی انواع عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی که آخرین آنها مغرب بود.

چهارم؛ دعوت به ازسرگیری گفت‌وگوی ملی و برگزاری دور جدید نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی با هدف بررسی تمام مسایل مطرح شده در جدول کاری مسأله فلسطین.

پنجم؛ درود به همه ملت مبارز فلسطین و اسرای قهرمان آن در زندا‌ن‌ها و شهدایی که فراموش نمی‌شوند.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهریور ماه نشستی مجازی را در بیروت برگزار کردند و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در آن سخنرانی کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن استقبال از برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت، آن را گامی مهم برای تجدید وحدت خواندند و بیانیه‌ای هفت بندی صادر کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها