کد خبر: 451694
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۷:۴۲:۱۲
| |

یار قدیمی نتانیاهو به دنبال عضویت در احزاب اپوزیسیون

هم‌حزبی سابق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خروج خود از حزب وی را «رأی عدم اعتماد» به کابینه تل‌آویو دانسته و گفت اگر باز هم حزب لیکود اکثریت را به‌دست آورد، او به اپوزیسیون می‌پیوندد.

یار قدیمی نتانیاهو به دنبال عضویت در احزاب اپوزیسیون
کد خبر: 451694
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۷:۴۲:۱۲

اعتمادآنلاین| همزمان با افزایش اختلافات در کابینه تل‌آویو و احتمال برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، شکاف در حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

«گیدئون سعر» عضو سابق حزب لیکود و وزیر اقتصاد پیشین نتانیاهو، بامداد یکشنبه (به وقت تهران) با بیان اینکه قصد دارد به احزاب اپوزیسیون بپیوندد، گفت در کابینه او حضور نخواهد داشت.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سعر که چند روز پیش با هدف تشکیل حزب جدید از لیکود جداشده بود، اظهار داشت خروج وی به معنی رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو است.

وی در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، با انتقاد از نحوه عملکرد نتانیاهو در حوزه‌های مختلف، هشدار داد اگر نتانیاهو در انتخابات جدید بتواند اکثریت کنست را به‌دست بیاورد، او نیز با حزب جدیدش به اپوزیسیون می‌پیوندد.

هم‌حزبی سابق نتانیاهو اما تصریح کرد که قصد دارد در انتخابات جدید پیروز شود و ائتلاف کابینه را تشکل دهد اما بدون نتانیاهو.

سعر در این باره توضیح داد: «هر کسی می‌خواهد نخست‌وزیری نتانیاهو ادامه داشته باشد، به من رأی ندهد. هر کسی می‌خواهد رهبری در اسرائیل تغییر کند، به من رأی دهد. من برای نخست‌وزیری کاندید می‌شوم. اگر نتانیاهو نخست‌وزیر بعدی باشد، من در اپوزیسیون خواهم بود».

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

«ایتان گینزبِرگ»، دبیر فراکسیون حزب آبی‌وسفید در کنست که ریاست کمیته مسکن را نیز برعهده دارد، گفت تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات در طرح انحلال کنست، 16 مارس (26 اسفند) است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها