بهترین نقش آفرینی‌های سال 2020 اعلام شد

مجله ایندی وایر نقش‌آفرینی برتر بازیگران در سال 2020 را معرفی کرد.

بهترین نقش آفرینی‌های سال 2020 اعلام شد
کد خبر: 451735
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اگرچه در سال 2020 فیلم‌های زیادی اکران نشدند و تعداد آن‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر بود، اما می‌توان از دل همان فیلم‌ها بازی‌های قابل توجهی را از سوی بازیگران مختلف پیدا کرد.

در لیستی که به انتخاب ایندی وایر از بهترین بازیگران امسال منتشر شده شامل افراد کهنه کاری مثل آنتونی هاپکینز و دلروی لیندو تا بازیگران نوظهوری مثل رضوان احمد و استیون ین قرار دارند.

می‌توان گفت در سال 2020 هیچ لیستی در مورد بازیگران بدون حضور چادویک بوزمن نمی‌توان یافت و این لیست هم از این قائده مستثنی نیست. او با آخرین نقش آفرینیش در این لیست قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش می‌توانید ده نقش آفرینی برتر بازیگران در سال 2020 را ببینید.

بن افلک در «راه بازگشت»


در این فیلم سینمایی بن افلک نقش شخصی را بازی می‌کند که به سیگار و مشروبات الکلی اعتیاد دارد. علاوه بر این‌ها او باید با مشکلات روحی و آسیب‌های خانوادگی دست و پنجره نرم می‌کند.

این بازیگر برنده دو جایزه اسکار در «راه بازگشت» نقش یک ستاره سابق بسکتبال را بازی می‌کند که هدایت یک تیم را بر عهده می‌گیرد.

ساشا بارون کوهن در «بورات 2»

ساشا بارون کوهن در این فیلم طعنه‌هایی را به سیاست‌های آمریکا و رئیس جمهور فعلی این کشور می‌زد. او نقش یک خبرنگار قزاق را دارد که به آمریکا می‌رود. این فیلم البته از سوی قراقستانی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و در خواست‌هایی نیز برای بایکوت فیلم در جوایز صورت گرفت. باید دید این فیلم در فصل جوایز در رویداد‌های مختلف نامزدی کسب می‌کند یا خیر.

ریز احمد در «صدای متال»


یکی از بهترین لحظات بازیگری امسال در دقایق پایانی فیلم سینمایی «صدای متال» به کارگردانی داریوس ماردر با بازی ریز احمد (رضوان احمد) رقم خورد. او در این فیلم نقش یک نوازنده را بازی می‌کند که بعد از مدتی شنوایی خود را از دست می‌دهد. در سکانس پایانی او پس از میزان سر و صدایی که با سمعک هایش برای او ایجاد می‌شد آن‌ها را در می‌آورد و در یک سکوت فرو می‌رود.

چادویک بوزمن در «بلک باتم ما رینی»


به گفته ایندی وایر، چادیک بوزمن بازیگری گزیده کار بود و با وسواس به جزئیات کار و نقش خود عمل می‌کرد. او امسال بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست داد و فیلم «بلک باتم» آخرین نقش آفرینی او محسوب می‌شود.

این فیلم به کارگردانی جورج سی ولف و تهیه کنندگی دنزل واشینگتن در مورد شخصیت ما رینی است که به نام مادر بلوز نیز شناخته می‌شود.

دلروی لیندو در «5 هم خون»


داستان فیلم گروهی از جانبازان پیرمرد جنگ ویتنام را دنبال می‌کند که در جستجوی بقایای رهبر تیم خود و همچنین گنجی که در حین خدمت در آنجا دفن شده‌اند، به کشور باز می‌گردند.

این فیلم به کارگردانی اسپایک لی ساخته شده و او پیش از این در فیلم‌های «مالکوم ایکس»، «کروکلین» و «کلاکرز» با لی همکاری کرده است.

آنتونی هاپکینز در «پدر»


این بازیگری برنده اسکار ولزی (برای فیلم سکوت بره ها)، هنوز هم در سن 82 سالگی می‌تواند نقشی را بازی کند که مدعی اسکار باشد.

به نویسندگی و کارگردانی فلوریان زلر است و بر اساس نمایشنامه سال 2012 خود به نام پدر ساخته شده‌است. این فیلم داستان یک پیرمرد ولزی را دنبال می‌کند که باید با پیشرفت از دست دادن حافظه خود مقابله کند.

مدس میکلسن در «یک دور دیگر»

میکلسن که برای بازی در فیلم‌های «هانیبال»، «کازینو رویال» و «دکتر استرینج» در هالیوود شناخته می‌شود، در این فیلم دانمارکی نیز توانسته توجه منتقدین را به خود جلب کند.

او نقش یک معلم مدرسه را بازی می‌کند. این فیلم از سوی کشور دانمارک برای نمایندگی در اسکار نود و سوم انتخاب شده است.

گری اولدمن «منک»

گری اولدمن در این فیلم سینمایی نقش هرمان منکویتس را بازی می‌کند. نویسنده‌ای که با نوشتن فیلمنامه فیلم سینمایی «همشهری کین» مورد توجه قرار گرفت.

داستان فیلم «منک» در مورد چالش‌هایی است که منکویتس هنگام نوشتن فیلم‌نامه با اورسن ولز و دیگران داشته است. گری اولدمن سابقه بردن جایزه اسکار با یک فیلم ژانر زندگی نامه‌ای را دارد که نقش وینستون چرچیل در فیلم «تاریک‌ترین ساعات» بود.

هیو جکن در «آموزش بد»

این فیلم درام جذاب و کلام هوشمند ساخته کوری فینلی است که هیو جکمن شاید یکی از بهترین اجراهایش را در آن دارد.

داستان فیلم در مورد سرپرست محبوب مدرسه روزلین نیویورک به نام فرانک است که همراه با همکاران، دوستان و خانواده خود تبدیل به اولین مظنونین در بزرگ‌ترین پرونده اختلاس مدارس دولتی در تاریخ آمریکا شده اند.

استیون ین در «میناری»


استیون ین در نقش پدر یک خانوادهٔ کره‌ای که در دهه 1980 زندگی تازه‌ای در یک مزرعه آغاز می‌کند، تحسین منتقدان را در پی داشته‌ است.

این فیلم در جشنواره ساندنس اکران و برنده جایزه بهترین فیلم درام آمریکایی شد. این فیلم با الهام از کودکی لی آیزاک چانگ، کارگردان فیلم، ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها