فوری / فرمانده سابق الحشد الشعبی بازداشت شد / او کیست؟+ عکس

شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد نیروهای اطلاعاتی الحشد الشعبی عراق «حامد الجزایری» فرمانده سابق سرایا الخراسانی از نیروهای وابسته به الحشد الشعبی را بازداشت کرده‌اند.

فوری /  فرمانده سابق الحشد الشعبی بازداشت شد / او کیست؟+ عکس
کد خبر: 451906
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۷:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد نیروهای اطلاعاتی الحشد الشعبی عراق «حامد الجزایری» فرمانده سابق سرایا الخراسانی از نیروهای وابسته به الحشد الشعبی را بازداشت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش همزمان 15 نفر از هواداران حامد الجزایری در نیروهای ویژه الحشد الشعبی در بغداد نیز بازداشت شده‌اند. درباره اتهام و دلیل بازداشت این افراد هنوز گزارشی منتشر نشده است.

سرایا

حامد الجزایری کیست؟

حامد الجزایری فرمانده گروه شبه‌نظامی «سرایا خراسانی» است که وظیفه مبارزه با داعش و حفظ امنیت مناطق مذهبی عراق از داعش را داشتند.

سرایا خراسانی بیشتر از شیعیان جنوب و مرکز عراق ساخته شده و هدف اصلی آن مبارزه با داعش است. این گروه در مدت زمان 2 ماه بعد از تشکیل، آماده اجرای چندین عملیات شد. سرایا الخراسانی در عراق توسط سید علی الیاسری فرماندهی می‌شود. حامد الجزایری نیز معاون نیروهای سرایا الخراسانی بوده که بعدا به فرماندهی می‌رسد.

اهداف نظامی این گروه جلوگیری از ورود داعش به سامرا، جلوگیری از تسخیر مناطق مذهبی عراق مانند نجف و کربلا و … بدست داعش، محافظت از بغداد، و مبارزه با داعش و پاکسازی آن از عراق بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها