کد خبر: 451908
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۹:۰۱:۲۷
| |

ترامپ: انتخابات 2020 فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود

رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در جدیدترین توئیت خود نوشت: چگونه ایالت‌ها و سیاستمداران انتخاباتی را تایید می‌کنند که فساد و بی‌قانونی‌های آن مستند شده است؟

ترامپ: انتخابات 2020  فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود
کد خبر: 451908
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۹:۰۱:۲۷

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیت‌های خود علیه نتایج انتخابات با بیان اینکه رای گیری سوم نوامبر فاسدترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده بوده است، نوشت: چگونه ایالت‌ها و سیاستمداران انتخاباتی را تایید می‌کنند که فساد و بی‌قانونی‌های آن مستند شده است؟ یک فریب در ایالت‌های تعیین‌کننده!

پیش از این رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دادگاه عالی ایالت جورجیا درخواست تجدیدنظر ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات را رد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا شنبه ضمن انتقاد شدید از دیوان عالی به خاطر رد شکایت مربوط به ابطال پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی نوامبر، ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده را نیز یک فرد مایوس کننده و ناامید کننده توصیف کرده بود.

دیوان عالی آمریکا روز جمعه شکایت دادستان کل تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ایالت کلیدی را رد کرد.

این دادخواست تگزاس در حالی با مخالفت دادگاه عالی آمریکا مواجه می‌شود که 126 نماینده جمهوری خواه رسما خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» شدند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که کالج الکترال روز دوشنبه قرار است نتایج رسمی انتخابات و پیروزی احتمالی بایدن را اعلام کند.

ترامپ و متحدانش با طرح ادعای تقلب گسترده در انتخابات جنجالی نوامبر، شکایت های متعددی را در دادگاه های سراسر آمریکا طرح کرده اند ولی تاکنون کمترین موفقیت و پیشرفت را در دستیابی به هدف خود داشته‌اند.

ترامپ و متحدانش تاکنون مدارک معتبر و محکمه پسندی را برای اثبات ادعای تقلب گسترده در انتخابات ارائه نکرده‌اند.

برخی رسانه های خبری اعلام کرده‌اند که جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری موفق به کسب 306 رای الکترال شده که این رقم بالاتر از 270 رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها