سخنگوی نخست وزیر ارمنستان:

اخبار مربوط به استعفای نخست وزیری صحت ندارد

سخنگوی نخست وزیر ارمنستان گزارش‌ها درباره استعفای وی را رد کرد و آنها را اطلاعات نادرست خواند.

اخبار مربوط به استعفای نخست وزیری صحت ندارد
کد خبر: 451931
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۰۸:۱۴:۰۱

اعتمادآنلاین| یکشنبه شب،‌ تعدادی از کانال‌های تلگرام ارمنستان گزارش کردند که نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور قصد دارد از سمتش استعفا دهد.

سخنگوی پاشینیان گفت: پیام‌های منتشر شده در کانال‌های تلگرامی درباره استعفای نخست وزیری صحت ندارد و همگی اطلاعات نادرست هستند.

اوایل روز یکشنبه، مخالفان نخست وزیری، خشمگین از نحوه رسیدگی او به درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره باغ در ماه گذشته میلادی، مسیرهای اصلی در ایروان، پایتخت را مسدود کرده و خواستار استعفای وی و دولت شدند.

نیروهای اپوزیسیون "وازگن مانوکیان" را به عنوان رئیس دولت کاندیدا کرده‌اند.

اعتراضات در ارمنستان از ماه گذشته میلادی و زمانی در جریان است که پاشینیان با آتش بسی توافق کرد که بسیاری از ارمنستانی‌ها آن را شکستی در نبرد قره باغ می‌دانند. ده‌ها حزب اپوزیسیون این کشور با صدایی متحد خواستار کناره گیری نخست وزیر شده‌اند.

در نوامبر 2020، پاشینیان و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان آتش بسی را با میانجی‌گری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و چند هفته پس از درگیری‌های خصمانه در منطقه مورد مناقشه قره باغ امضا کردند.

بر اساس این آتش بس، جمهوری آذربایجان مناطق و قلمروهای به دست آورده در جریان این درگیری‌ها را حفظ می‌کند و در عین حال، روسیه صلح‌بان‌های خود را در سراسر خط تماس بین دو کشور و در کریدور لاچین، محل اتصال قره باغ با ارمنستان مستقر کرده است.

ارمنستان همچنین با واگذاری تمامی قلمروهای حائل با جمعیت اکثریت آذری در اطراف قره‌باغ به جمهوری آذربایجان توافق کرده است که از 1994 تحت کنترل دوفاکتوی ایروان بوده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها