محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای حمایت از کاندیدای شاخص اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آید / اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در انتخابات 1400 خواهد بود

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در انتخابات 1400 خواهد بود چون اصلاح‌طلبان یا کاندیدای شاخصی نخواهند داشت یا حتی اگر کاندیدای شاخص هم داشته باشند پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای حمایت از او به میدان نمی‌آید بنابراین خود به خود میدان انتخابات در دست اصولگرایان خواهد بود.

پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای حمایت از کاندیدای شاخص اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آید / اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در انتخابات 1400 خواهد بود
کد خبر: 451961
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۰۹:۲۵:۰۹

اعتمادآنلاین| تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 قریب به 6 ماه زمان باقی است و جریان های سیاسی هنوز تصمیم واضح و روشنی اتخاذ نکردند.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا با بیان اینکه سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نمی‌شود، معادلات صحنه رقابت سیاسی پیش رو را تشریح کرد.

محمد مهاجری درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد 98 گفت: اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در انتخابات 1400 خواهد بود چون اصلاح طلبان یا کاندیدای شاخصی نخواهند داشت یا حتی اگر کاندیدای شاخص هم داشته باشند پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای حمایت از او به میدان نمی آید بنابراین خود به خود میدان انتخابات در دست اصولگرایان خواهد بود.

وی با اشاره مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس افزود: تداوم چنین فضایی برای انتخابات ریاست جمهوری مثل شمشیر دو دم می ماند چراکه هرچند مانع پیروزی نامزد اصلاح طلبان می شود اما وزن سبد آرای نامزد پیروز اصولگرایان نیز به طور معناداری کم و حدود 10-12 میلیون رأی خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فعال شدن جامعه روحانیت برای انتخابات 1400 اظهار کرد: جامعه روحانیت دنبال آن است که آرای نامزد پیروز اصولگرا کمتر از 16 میلیون آرای آقای رئیسی در انتخابات سال 96 نباشد اما اگر اختلافات میان شخصیت های اصولگرا زیاد باشد و همه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، در آن صورت تجزیه آرا اتفاق می افتد.

وی با اشاره به فعالیت برخی چهره های نظامی برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 افزود: اگر آقای قالیباف نیاید معتقدم سایر چهره های نظامی می توانند با هم روی یک نفر اجماع کنند و فقط یک نفر از آنها نامزد شود اما شخصا معتقدم آقای قالیباف تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند و در این صورت معتقدم حداکثر دو چهره نظامی بیشتر در این عرصه حضور پیدا نخواهند کرد.

این فعال رسانه ای با اشاره به تفاوت دیدگاه محمدباقر قالیباف با سایر چهره های نظامی، یادآور شد: آقای قالیباف به شدت جناحی باندی عمل می‌کند و مشاورانش هم او را به سمت تند کردن فضا حول می دهند، اتفاقی که ما در انتخابات سال 92 و 96 شاهدش بودیم. در حالیکه سایر چهره های نظامی دنبال یک فضای آرام برای کارکردن هستند. در مجموع آقای قالیباف می خواهد یک بار دیگر شانس خود را امتحان کند و امیدوار است این دفعه در بازی ماروپله مار نیشش نزند.

وی درباره شانس سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: واقعا آقای جلیلی این کاره نیست. او سابقه اجرایی و مدیریتی در هیچ حوزه ای را در کارنامه ندارد. او حتی بخشدار یک منطقه کوچک نبوده است. او تنها چندسالی در شورای عالی امنیت ملی بحث های تئوریک می کرد، این سابقه برای او آمادگی ایجاد نمی کند که رئیس جمهور شود.

مهاجری گفت: سعید جلیلی بیشتر اهل تئوری پردازی و درس دادن است، صحبت هایی که مشتری هایش از اطرافیان او تجاوز نمی کند.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها