شرط دریافت وام 6 میلیونی دانش‌آموزان چیست؟

گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پرداخت کمک هزینه 6 میلیون تومانی به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا را منوط به ارائه تست مثبت و مدارک بیمارستانی دانش‌آموز عنوان کرد.

شرط دریافت وام 6 میلیونی دانش‌آموزان چیست؟
کد خبر: 452054
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۴:۰۰:۵۸

اعتمادآنلاین| گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات بیمه دانش‌آموزی و اینکه آیا بیمه دانش‌آموزی، محصلان مبتلا به کرونا را پوشش خواهد داد؟ توضیح داد: در بیمه دانش‌آموزی که ما آن را پیش‌بینی کرده‌ایم، قید شده است که هر نوع حادثه در هر زمانی از شبانه‌روز یعنی به صورت 24 ساعته در یک فرایند یک ساله از اول مهرماه 99 تا 30 شهریور 1400 تمام دانش آموزان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی توضیح داد: در مواجهه با دانش آموزان مبتلا به کرونا، هزینه‌های بیمارستانی آنان بر اساس تعهدات، بدون استثنا در بخش‌های مختلف پرداخت خواهد شد و برای هر دانش‌آموز مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شده هم 6 میلیون تومان هزینه بلاعوض تحت عنوان بیماری صعب‌العلاج کمک خواهیم کرد.

کریمی‌فر گفت: یک سری از دانش آموزان ما مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند ‌که مبتلایان و بستری‌های کرونا نیز زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند. برای راستی آزمایی از این موضوع،‌ تست مثبت شخص مبتلا به کرونا، مدارک بستری در بیمارستان از صفر تا صد، تمام مستندات ابتلا به بیماری به انضمام هزینه‌هایی که شخص صرف کرده، نیاز است تا کمک هزینه سقف شش میلیون تومان را به صورت بلاعوض دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هزینه‌های درمان کرونا بسیار بالاست و در حال حاضر هزینه درمان در بیمارستان شهید باهنر که کمترین هزینه را از بیماران می‌گیرند، 50 میلیون تومان است‌. خیلی از بیمارستان‌ها هم هستند بیش از 200 میلیون تومان می‌گیرند، مبنای ما برای راستی آزمایی، بیمارستان است. همین که شخص در بیمارستان بستری بوده و تعرفه‌هایی که خرج کرده را نشان بدهد، ما آن را در ذیل بیماران صعب العلاج قرار داده و تا سقف شش میلیون کمک خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر حوادثی از جمله سیل، زلزله و... یا حتی اگر خدایی نکرده دانش‌آموزی در منزل خود فوت کند، ما غرامت آن را پرداخت خواهیم کرد. حال این فوت ممکن است بر اساس بیماری و یا حتی کرونا باشد. همچنین هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، هزینه‌های سمعک، ویلچر، خرید و پیوند کلیه و غرامت نقص عضو بر اساس رای مراجع ذیصلاح پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که نقص عضو یک تعریف دارد و عدد این غرامت را مراجع ذیصلاح تعیین می‌کنند.

کریمی فر گفت: دانش آموزان ابتدای سال مبلغ 5 هزار و 950 تومانی که پیش بینی کردیم را پرداخت می‌کنند و همه این هزینه‌های اشاره شده با همین مبلغ پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که پیش از این و در سال‌های گذشته بر اثر حادثه‌ای در سرویس مدارس و اردوی دانش‌آموزی آسیب دیده‌اند آیا شامل این تسهیلات می‌شوند یا خیر؟ توضیح داد: دانش آموزانی از جمله دانش آموزان حادثه‌دیده هرمزگان که در سفر اردویی دچار نقص عضو شدند، علاوه بر اینکه غرامت نقص عضو آنها در آن زمان کامل پرداخت شد، مبلغ 50 میلیون تومان به صورت متمرکز برای هزینه‌های درمانی آنها نیز کمک شده است.

وی تاکید کرد: غرامت نقص عضو با رای مراجع ذیصلاح است و اگر رای صادر شود ما نیز می توانیم غرامت را پرداخت کنیم به همین علت ما از دانش آموزانی که آسیب و یا حادثه دیدند رای مراجع ذیصلاح را می‌خواهیم. اگر رای صادر شود مبلغ غرامت تا سقف 150 میلیون تومان به دانش آموز تعلق خواهد گرفت.

کریمی‌فرد گفت: اگر حتی یک مورد از دانش آموزان آسیب دیده با رای مراجع ذیصلاح، غرامت را دریافت نکردند، گزارش دهند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم، احتمال این موضوع کم است زیرا ردیف و اعتبار آن تعریف شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها