معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران:

25 درصد مردم تهران سیگاری هستند

شکرالله حسین بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: 25 درصد مردم استان تهران سیگار می‌کشند که چهار درصد آنها، بانوان هستند.

25 درصد مردم تهران سیگاری هستند
کد خبر: 452056
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۴:۰۷:۵۸

اعتمادآنلاین| شکر اله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اعلام کرد: متاسفانه قبح مصرف سیگار در میان مردم شکسته و انواع دخانیات به آسانی در دسترس و با قیمت کمی هم قابل تهیه است.

وی بر لزوم حساسیت زایی نسبت به عواقب مصرف دخانیات در میان جوانان تاکید کرد و خواستار به کارگیری ظرفیت سمن‌ها برای مقابله با مصرف مواد مخدر و دخانیات شد.

حسن بیگی گام نخست برای مقابله با مصرف دخانیات را ایجاد حساسیت در میان مردم برشمرد و ابراز تاسف کرد که سن مصرف سیگار کاهش یافته و حتی در میان نوجوانان نیز این موضوع مشاهده می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: پیش از این رسانه ها اقدامات قابل توجهی برای فرهنگسازی و معرفی مضرات مصرف دخانیات انجام می دادند اما پس از شیوع بیماری کرونا، این مساله به طور قابل توجهی کمرنگ شده است که اصلاح این رویه و ورود جدی و مجدد رسانه ها را می طلبد.

وی افزود: برای مقابله با این وضعیت باید در بین مردم و به ویژه نسل جوان، حساسیت نسبت به عواقب جسمی، روحی و اقتصادی مصرف دخانیات و مواد مخدر ایجاد شود تا میزان آگاهی در جامعه افزایش پیدا کند.

حسن بیگی با اشاره به لزوم اجتماعی کردن طرح مقابله با مواد مخدر اعلام کرد: آگاه‌سازی از طریق اقدامات فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت شبکه شاد برای پیشبرد آگاهی میان نوجوان و جوانان استفاده کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: سمن‌های مختلف نیز علاقه‌مند ورود به موضوع مقابله با مواد مخدر هستند که با توجه به نظارتی که به فعالیت آنها داریم می‌توان از این ظرفیت نیز جهت اقدامات مختلف در این زمینه بهره برد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها