کد خبر: 452078
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۵:۰۶:۵۸
| |

میشل عون:

نبرد من برای اصلاحات در لبنان ادامه دارد

رئیس‌جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند بحران‌های کنونی را پشت سر بگذارد.

نبرد من برای اصلاحات در لبنان ادامه دارد
کد خبر: 452078
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۵:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با کریس رامبلینگ، سفیر انگلیس در بیروت و جان لوریمر، مشاور ارشد وزارت دفاع انگلیس در امور خاورمیانه گفت: ما امیدواریم بتوانیم این مشکلات و بحران‌های پیاپی را پشت سر بگذاریم. ما خواهان افزایش تلاش‌ها هستیم تا لبنان جایگاه و نقش خود را در منطقه و جهان بازیابد.

لبنانی‌هایی که طی این سال از مشکلات اقتصادی، مالی و بهداشتی رنج برده‌اند، می‌خواهند جامعه جهانی به آن‌ها کمک کند تا بتوانند بحران را پشت سر بگذارند.

وی در این دیدار که به مناسبت پایان مأموریت سفیر انگلیس در لبنان برگزار شد، به تلاش‌های وی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور و ارتقای آن در تمامی زمینه‌ها اشاره کرد و همچنین نقش لوریمر در تقویت همکاری میان ارتش‌های لبنان و انگلیس از طریق کمک‌های نظامی را ستود. این کمک‌ها شامل ایجاد 41 برج مراقبتی، 38 مرکز در مرزهای زمینی، 13 سامانه مراقبتی سیار، آموزش نیروهای لبنانی، ایجاد مراکزی برای پلیس و کمک‌هایی در زمینه آموزشی، مقابله با کرونا، کمک به آوارگان سوری در این کشور و کمک‌های فوری در پی انفجار بندر بیروت است.

میشل عون در این دیدار گفت: نبرد من برای اصلاحات ادامه دارد. جامعه بین‌الملل خواهان اجرای اصلاحات به عنوان شرط اساسی برای ارائه کمک‌های اقتصادی به لبنان است.

سفیر انگلیس نیز اعلام کرد، این کشور به حمایت خود از لبنان ادامه می‌دهد.

لوریمر نیز بر اهمیت همکاری نظامی میان لبنان و انگلیس تأکید کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها