کد خبر: 452144
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۷:۴۸:۳۴
| |

رئیس سازمان چای:

96 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ واردات 32 هزار تن چای به کشور

جهان ساز از پرداخت 96 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: 4 درصد باقی مانده مطالبات به مرور به حساب چایکاران واریز می‌شود.

96 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ واردات 32 هزار تن چای به کشور
کد خبر: 452144
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۷:۴۸:۳۴

اعتمادآنلاین| حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از پرداخت 96 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال 133 هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 513 میلیارد و 700 میلیون تومان از چایکاران خریداری شد که تاکنون 495 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

او از پرداخت 100 درصد سهم دولت خبر داد و افزود: کارخانجات هم بالای 95 تا 96 درصد مطالبات خود را پرداخت کرده‌اند و مابقی را نیز به مرور به حساب چایکاران واریز می‌کنند.

جهان ساز درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات بیان کرد: تاکنون 22.8 میلیارد تومان تسهیلات به 5 هزار و 97 پرونده کارخانه دار و چایکار پرداخت شده است و با آغاز عملیات به زراعی، چایکاران به مرور برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند. این درحالی است که مجموع تسهیلات پرداختی سال قبل 28 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: پرداخت تسهیلات به منظور زراعی و تامین نقدینگی در ارتقای کیفیت برگ سبز چای، توسعه مکانیزاسیون و بهسازی کارخانجات تاثیر بسزایی دارد.

او با اشاره به اینکه مشکلی در فروش و تولید چای داخل وجود ندارد، بیان کرد: گرچه شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر به شهر‌های شمالی تاحدودی میزان فروش را تحت تاثیر قرار داده است، اما در مجموع مشکلی در عرضه و فروش چای نداریم و طبق روال همه ساله بخشی از چای تولیدی در 6 ماهه دوم سال عرضه می‌شود.

مصرف خالص چای در کشور 80 هزار تن است


جهان ساز با بیان اینکه نیاز خالص چای مصرفی کشور در سال 80 هزار تن است، گفت: با احتساب ذخایر استراتژیک نیاز سالیانه چای کشور به بالای 100 هزار تن می‌رسد.

رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه امسال 30 هزار تن چای خشک تولید شده است، تصریح کرد: بنابر آمار 7 ماهه گمرک 32 هزار تن چای وارد شده که با احتساب تولید داخل مابقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها