وزیر دادگستری آمریکا استعفا داد

ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با حضور در کاخ سفید استعفانامه‌اش را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد. بار پیش‌تر گفته بود که شواهدی درباره ادعاهای تیم ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده نکرده است. ترامپ اعلام کرد که «جف روزن» معاون وزارت دادگستری بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می‌شود.

وزیر دادگستری آمریکا استعفا داد
کد خبر: 452175
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با حضور در کاخ سفید استعفانامه‌اش را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ در توئیتی نوشت: بر اساس این نامه، بار پیش از کریسمس دولت را ترک می‌کند تا تعطیلات را با خانواده‌اش سپری کند.

بار پیش‌تر گفته بود که شواهدی درباره ادعاهای تیم ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده نکرده است.

این اظهارات موجب خشم ترامپ شده بود. ترامپ همچنین از اینکه وزارت دادگستری پیش از انتخابات از اعلام تحقیقات در مورد فعالیت‌های مالی هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهوری منتخب خودداری کرده بود، خشمگین بود.

ترامپ اعلام کرد که جف روزن معاون وزارت دادگستری بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می‌شود.

در حالی که ترامپ مدعی تقلب در انتخابات شده است، مجمع گزینش‌گران موسوم به الکترال کالج دوشنبه شب پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.

پیش‌تر ترامپ گفته بود که اگر پیروزی بایدن تایید شود قدرت را به وی منتقل خواهد کرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها