کد خبر: 452199
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۳:۳۴
| |

دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی:

دلیل منطقی برای باور اینکه ونزوئلا مرتکب جنایت علیه بشریت شده وجود دارد

دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد،‌ دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی معتقد است "دلیل منطقی" برای باور اینکه ونزوئلا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، وجود دارد.

دلیل منطقی برای باور اینکه ونزوئلا مرتکب جنایت علیه بشریت شده وجود دارد
کد خبر: 452199
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۳:۳۴

اعتمادآنلاین| بازرسان سازمان ملل در سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کردند دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مرتکب نقض‌های حقوق بشری نظام‌مند از جمله کشتار و شکنجه که برابر با جنایت علیه بشریت هستند، شده است.

براساس گزارش دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص فعالیت‌های 2020 این دفتر که روز دوشنبه منتشر شد، دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه از سال 2018 میلادی مشغول بررسی پرونده ونزوئلا بوده و در سال 2021 تصمیم خواهد گرفت که آیا یک تحقیقات کامل در این خصوص آغاز کند یا خیر.

در این گزارش آمده است: دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به این نتیجه رسیده که اطلاعات موجود تا به این مرحله دلیل منطقی را برای باور اینکه مقامات غیرنظامی، اعضای نیروهای مسلح و افراد حامی دولت ونزوئلا دست‌کم از آوریل 2017 میلادی مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند، فراهم می‌کنند.

معترضان ونزوئلایی در سال 2017 میلادی چندین ماه اعتراضات علیه دولت به خاطر متزلزل کردن پارلمان تحت رهبری اپوزیسیون را رهبری کردند؛ دوره‌ای که مملو از اتهامات شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه و بدرفتاری‌ها توسط نیروهای امنیتی بود. در جریان این اعتراضات 125 تن کشته شدند.

این در حالی است که وزارت اطلاعات ونزوئلا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

رهبران حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا در گذشته گفته بودند، چنین راهپیمایی‌هایی تلاش‌های خشونت‌آمیز برای سرنگونی نیکولاس مادورو بودند و تمامی نقض‌های حقوق بشر تحت تحقیق و بررسی قرار دارند.

اگرچه مخالفان مادورو از تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص ونزوئلا استقبال کرده و خوشحال شده‌اند اما تعداد اندکی باور دارند که این روند منجر به یک تغییر کوتاه مدت در این کشور خواهد شد.

روندهای کیفری این دیوان سال‌ها طول می‌کشد و در گذشته برای صدور حکم‌های بازداشت با مشکل رو به رو بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها