کد خبر: 452237
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۱:۱۰
| |

مجلس یازدهم چه اقدامات نظارتی داشته است؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره اقدامات نظارتی مجلس یازدهم ارائه کرد.

مجلس یازدهم چه اقدامات نظارتی داشته است؟
کد خبر: 452237
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۱:۱۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه 25 آذر) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران گزارشی درباره اقدامات نظارتی مجلس یازدهم در شش ماه فعالیت خود ارائه کرد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه یکی از برنامه های راهبردی مجلس یازدهم توجه بیشتر و اولویت دادن به ابزارهای نظارتی نسبت به امور تقنینی بود، ادامه داد: آمار و ارقام هم نشان دهنده آن است که مجلس در این شش ماه از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شش ماه نخست دوره یازدهم مجلس بالغ بر هزار و 520 تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا داده شد، در حالی که در شش ماه نخست دوره دهم مجلس تعداد تذکرات کتبی 798 مورد بود و بر این اساس تاکنون 90 درصد استفاده از این ابزار نظارتی افزایش یافته است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: همچنین تاکنون هزار و 136 سوال از دولتمردان داشته ایم که نسبت به دوره مشابه مجلس دهم 127 درصد رشد داشته است، چرا که مجلس دهم در شش ماه نخست فعالیت خود فقط 499 سوال از وزیر داشت.

وی اظهارداشت: تعداد تحقیق و تفحص ها در مجلس یازدهم تاکنون 82 مورد بوده و نسبت به شش ماه نخست دوره دهم مجلس 148 درصد افزایش یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مجلس از ابزارهایی مانند ماده 234 و ماده 45 هم استفاده کرده و کمیسیون های تخصصی در حال بررسی این موضوعات هستند تا به نتیجه نهایی برسد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین ماده 235 و 238 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص چهار وزارتخانه ای که گزارش عملکرد هفت ماه سال 98 و پنج ماهه سال 99 خود را به مجلس ارائه کردند، در حال پیگیری است و کمیسیون های مربوطه در حال رسیدگی به این موضوعات هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها