کد خبر: 452262
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۲:۵۵:۵۸
| |

نماینده کردکوی درباره خشک‌ شدن خلیج گرگان تذکر داد

عبدالجلال ایری، نماینده مردم کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج گرگان این روزها ارتباط آبی با دریای خزر ندارد و تبدیل به مخزن فاضلاب شده است که با این روند به کانون گردوغبار تبدیل خواهد شد.

نماینده کردکوی درباره خشک‌ شدن خلیج گرگان تذکر داد
کد خبر: 452262
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۲:۵۵:۵۸

اعتمادآنلاین| عبدالجلال ایری، نماینده مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: سال 1372 سیل در استان گلستان خانه مردم را خراب کرد و بسیاری از روستاها به دلایل امنیت مسکن به مکان جدیدی منتقل شدند.

وی مدعی شد: منابع طبیعی استان گلستان برای مکان قبلی این روستاها به نام خودش سند صادر کرده هرچند که مبانی بسیار مبرهمی مبنی بر مالکیت افراد بومی وجود داشته است.

وی تاکید کرد: سیل خانه و کاشانه مردم را خراب کرده است، قرار نیست کل زندگی مردم را به نام خودشان مصادره کنند.

نماینده مردم کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت خلیج گرگان انتقاد کرد و گفت: خلیج گرگان پنج درصد مساحت کل مازندران را تشکیل می‌دهد و شامل 10 هزار هکتار زمین است که اکنون خشک شده است. خلیج گرگان ارتباط آبی با دریای خزر ندارد و بدل به مخزن فاضلاب شده است با این روند طی سال‌های آتی این بخش بدل به کانون گردوغبار خواهد شد. خلیج گرگان 40 هزار شغل در خود داشت و همچنین زیستگاه زمستانه‌ای برای حیوانات بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها