کد خبر: 452297
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۴:۵۰:۰۸
| |

وزیر آموزش‌وپرورش:

مدیران اجازه ندهند حتی یک دانش‌آموز از تحصیل بازبماند

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش با تشریح فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از شرایط فعلی، گفت: شرایط کرونایی، فرصت طلایی است تا مسیر حرکت را خودمان تعیین کنیم.

مدیران اجازه ندهند حتی یک دانش‌آموز از تحصیل بازبماند
کد خبر: 452297
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۴:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران مدارس استان گلستان که در فضای مجازی و از طریق بستر شاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از حسرت‌های عمیق من محرومیت از دیدار مدیران استانی و شهرستانی است، امیدوارم مشکلات ناشی ازکرونا به‌زودی رفع شود، این نشست فرصت مغتنمی است تا به همه تلاش‌ها و ایثارگری‌های فرهنگیان که در دوران کرونا انجام‌گرفته است، ادای احترام کنم. بدون شک آیندگان از ایثارگری‌های معلمان و مدیران در دوران کرونا به نیکی یاد خواهند کرد.

وی بابیان اینکه شرایط امسال ویژه و خاص است دهه‌ها طور دیگری کار می‌کردیم اما امسال همه‌چیز ازجمله روابط بین مجموعه عوامل تعلیم و تربیت تغییریافته و متحول شده است، تصریح کرد: درگذشته همه‌چیز مشخص و به روال عادی بود و دست‌یابی به یک آرامش نسبی میسر بود اما امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط کاملاً تغییر کرده و مناسبات ما با چالش مواجه شده است و تحقق مأموریت‌های به مخاطره افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط نه‌تنها باید مسیر جدیدی را بسازیم بلکه باید این مسیر را طی کنیم، گفت: راهی که تاکنون نرفته‌ایم و تجربه‌ای از آن نداریم و آینده مسیر هم مبهم است. باوجود کرونا حال عمومی همه ما دگرگون‌شده و همه با نگرانی کار را دنبال می‌کنند این شرایط جدیدی است که همه دنیا با آن مواجه است.

وی افزود: در درون هر وضعیت جدید، هم فرصت و هم تهدید وجود دارد، تهدید این است که در این شرایط دچار استیصال و درماندگی شویم و نتوانیم کار را به‌خوبی انجام دهیم اما فرصت‌های طلایی نیز وجود دارد. فرصت تاریخی بی‌نظیری به وجود آمده است که اگر از آن استفاده کنیم و خانه خود را آن‌چنان‌که می‌خواهیم بسازیم اعتمادبه‌نفس ما افزایش می‌یابد.

مدیران از وضعیت تک‌تک دانش آموزان اطلاع و اجازه ندهند حتی یک دانش‌آموز از تحصیل بازبماند

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی عمومی و جهانی انتظار می‌رود، اطلس دقیقی از همه دانش آموزان داشته باشید و مدیران از وضعیت تک‌تک دانش آموزان اطلاع داشته باشد و اجازه ندهند در این شرایط حتی یک دانش‌آموز از تحصیل بازبماند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی معیار شایستگی مدیران این است که هیچ دانش‌آموزی مورد غفلت قرار نگیرد و از آموزش‌ها محروم نشود و لازمه این کار نظارت بر کار معلمان و تشویق آن‌ها به کار جهادی است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در این شرایط باید ارتباط مدرسه با خانواده‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود و از ظرفیت خانواده‌ها بهره‌مند شویم. خانواده‌ها باید در جریان فعالیت‌های مدرسه قرار گیرند و این موضوعی است که سال‌ها برای تحقق آن تلاش می‌کردیم اما هیچ‌گاه شرایط تحققش مانند امروز فراهم نشده بود پس باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

وی بابیان اینکه باید همه به تحقق برنامه‌های مدرسه کمک کنند، اظهار کرد: می‌توانیم این سال را به یک سال ماندگار در اذهان عمومی مبدل کنیم. قطعاً این رویداد همه جهان را تحت تأثیر قرار داده است، بیاییم خاطرات شیرینی در این دوران رقم بزنیم تا دانش آموزان در آینده از مدیران و معلمان امروز با عنوان ایثارگران و فداکاران دوران کرونا یاد کنند. چنان‌که شهدای بزرگ ما چنین بوده‌اند و امروز همه از فداکاری‌های آنان سخن می‌گویند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی اظهار کرد: در شرایط کرونا با تمام دنیا وارد یک مسابقه‌ای شدیم پس باید نقش خود را در این موقعیت مشخص و آن نقش را به‌خوبی ایفا کنیم البته شرایط فعلی پایدار نمی‌ماند و تغییر خواهد کرد پس فرصت را نباید از دست بدهیم.

وی اضافه کرد: پس از هر توفانی آرامش برقرار خواهد شد در این جابجایی یک فرصت طلایی به افراد داده می‌شود تا خانه‌ای خوب و در جای مناسب بنا کند و در این شرایط امکان خلاقیت و نوآوری وجود دارد که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در آموزش‌وپرورش تا سال قبل در مسیر و در خانه‌ای بودیم که دیگران آن را بنانهاده بودند اما امروز فرصتی بی‌نظیر به ما داده‌شده تا این خانه را آن‌طور که می‌خواهیم و در جای مناسب بنا کنیم بنابراین باید خلاقیت خود را نشان دهیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

وی بابیان اینکه در طول دهه‌های اخیر هیچ‌گاه مدرسه محوری تا این حد محقق نشده بود و این فرصتی است تا مدیران خلاقیت‌های خود را ارائه دهند، اظهار کرد: بهترین مجال برای مدرسه محوری ایجاد شد و برای کمک به استمرار فعالیت‌های آموزشی، شبکه شاد را ایجاد کردیم و از تلویزیون کمک گرفتیم و شما مدیران بسته‌های آموزشی را نیز ارائه کردید.

وی افزود: هدف اصلی همه فعالیت‌ها آموزش دانش آموزان است، در این راستا شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی را به مدارس پیشنهاد دادیم اما اگر شما مدیران فکر می‌کنید روش‌های دیگری که اهداف را محقق می‌کند ارائه کنید و در اختیار ما هم قرار دهید تا از تجارب شما بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به مدیران اظهار کرد: سهم بزرگی در مدیریت شرایط کرونا بر عهده شما است، آن‌ها را پیدا و ایفای نقش کنید و از آن خوب استفاده کنید؛ زیرا این فرصتی است برای بالغ شدن، رشید شدن و... است. توجه کنید اندوخته شما از این حادثه چیست؛ غم، اندوه و استیصال یا رشد و بالندگی است؟

وی اضافه کرد: شرایط ایجادشده، فرصتی برای سنجش دین‌داری، امانت‌داری، سخت گوشی و توانایی‌ها است بنابراین تا این مسابقه به اتمام نرسیده خودتان را نشان دهید. محل فداکاری و غیرتمندی اینجا است این شرایط تمام می‌شود و ما از خود می‌پرسیم در این شرایط چه‌کاری کردیم پس این فرصت را طلایی‌ترین فرصت زندگی خود بدانید تا رشد کنید و به‌خوبی از این میدان مبارزه بیرون بیابید.

عضو کابینه تدبیر و امید در پایان گفت: شرایط کرونا فرصتی برای جامعه و فرصتی برای نقش‌آفرینی افراد در زندگی است باید تلاش کنیم به عناصری مبدل شویم که مرهمی بر آلام مردم باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها