کد خبر: 452378
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۰۸:۱۳:۵۵
| |

بودجه سال آینده برای تامین داروی کشور چقدر است؟

محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو جزییات بودجه پیشنهادی برای ارز دارو در سال 1400 را اعلام کرد.

بودجه سال آینده برای تامین داروی کشور چقدر است؟
کد خبر: 452378
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۰۸:۱۳:۵۵

اعتمادآنلاین| محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت ارز دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 1400، معادل 2.5 میلیارد دلار برای ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی آزادسازی ارز دارو در بودجه سال آینده، افزود: حتی اگر ارز دولتی تمام کالاهای اساسی حذف شود، اما ارز دولتی 4200 تومانی دارو همچنان به قوت خود باقی است.

شانه ساز ادامه داد: در سال 1397 میزان ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی 3.7 میلیارد دلار بوده که سازمان غذا و دارو از طریق افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، صرفه جویی کرده و این رقم را در سال 1398 به سه میلیارد دلار کاهش داد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همچنین در سال 1398، سه میلیارد دلار به عنوان ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و در سال 1399 نیز 2.5 میلیارد دلار ارز به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد. البته 500 میلیون دلار هم بابت اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا توسط بانک مرکزی باید محاسبه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1399 علاوه بر 2.5 میلیارد دلارِ بودجه، 500 میلیون دلار هم برای مصارف مربوط به اقلام دارویی و تجهیزاتی مورد نیاز مبارزه با کرونا باید از بانک مرکزی دریافت کنیم، عنوان کرد: در لایحه بودجه سال 1400 نیز 2.5 میلیارد دلار بابت ارز و تجهیزات پزشکی دارو اختصاص داده شده، ضمن آنکه تمام محاسبات مربوط به میزان اعتبار لازم برای تامین اقلام مقابله با کرونا و واکسن کرونا به صورت جداگانه دیده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها